Badania NPS on-line – sprawdź samodzielnie kondycję swojej firmy

Zbadanie kondycji firmy nie jest takie trudne, gdy mamy do dyspozycji nowoczesne narzędzia przeznaczone właśnie w tym celu. Dzięki dostępnym on-line generatorom ankiet można przeprowadzić również badania NPS, czyli Net Promoter Score, które służą do oceny lojalności klientów firmy.

Metoda badań Net Promoter Score została po praz pierwszy zaproponowana przez Freda Reichhelda, Bain & Company i Satmetrix i została bliżej opisana w artykule „One Number You Need to Grow” w Harvard Business Review z 2003 roku. Od tego czasu badania NPS stały się jednymi z najczęściej przeprowadzanych on-line w celu sprawdzenia, czy klienci są skłonni do rekomendacji danej firmy czy marki, a także ponownego skorzystania z jej oferty.

Wśród najważniejszych zalet badań NPS wyróżnia się:

  • prostotę realizacji badania
  • niskie koszty wykonania badania
  • łatwą i szybką interpretację wyników
  • możliwość monitorowania zmian

Zalety te wynikają głównie z formuły przeprowadzenia badania, ponieważ bazuje ono na tylko jednym pytaniu, a mianowicie „W skali od 0 do 10, jak prawdopodobne jest, że polecisz firmę czy markę X swojemu znajomemu?”. Ankietowani przyznają wtedy punkty od 0 do 10. Wartości NPS możliwe do uzyskania wahają się od -100 do +100, przy czym im wyższy wynik, tym lepiej.

Takie proste badanie lojalności klientów firmy można również przeprowadzić samodzielnie. Jak już wspomnieliśmy, w tym celu można wykorzystać dostępne on-line generatory ankiet, które udostępniają swoim użytkownikom różne rodzaje ankiet, w tym te przeznaczone do badań Net Promoter Score. Przygotowanie badania zajmuje dosłownie chwilę, jako że obejmuje ono tylko jedno pytanie.

Ankietę można również wzbogacić o inne pytania, jeżeli chce się uzyskać szerszą gamę odpowiedzi. Potem mogą być one przeanalizowane przez program ankiety, na przykład na ich podstawie można generować wyniki czy segregować je zgodnie z przyjętymi kryteriami.

Reasumując, jeżeli chcesz zbadań lojalność pomiędzy konsumentem a twoją firmą lub marką, wykorzystaj w tym celu badania NPS – dzięki nim możesz szybko dowiedzieć się, w jakiej są one kondycji.

 

 

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych