Czy pozycjonowanie stron jest skuteczne?

Pozycjonowanie strony ma na celu poprawę jej widoczności w wyszukiwarkach internetowych oraz wyeksponowanie oferowanych produktów lub usług. Być może już działasz w tym zakresie, a może dopiero dowiedziałeś się o działaniach SEO i zastanawiasz się, czy pozycjonowanie wystarczy, aby osiągnąć zaplanowane cele biznesowe? Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, czy pozycjonowanie SEO jest skuteczne i jak je wykonać!

Pozycjonowanie strony – czym jest i po co

się stosuje?

Może zacznijmy od podstawowej informacji, która jasno wskazuje, dlaczego pozycjonowanie jest tak istotnym elementem marketingu firm. Każdego dnia z wyszukiwarki Google korzysta niemalże 100% użytkowników w naszym kraju. Codziennie, bez wyjątku, wpisują oni setki tysięcy fraz i zapytań, które prowadzą ich do wybranych witryn internetowych. W branży e-commerce daje to niesamowite możliwości. Wyobraź sobie, że to właśnie na twoją stronę internetową trafiają te osoby i mogą stać się kolejnymi, lojalnymi klientami! Brzmi kusząco? Na pewno tak! Jednak by konsument trafił na biznes prowadzony w internecie, należy podjąć szereg kroków, które do tego doprowadzą. I tutaj do działania wchodzi pozycjonowanie i optymalizacja stron. Search Engine Optimization to szeroki zakres czynności, które mają za zadanie wyprobować witrynę internetową w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania. Oczywiście pod konkretnymi frazami kluczowymi, które należy odpowiednio dobrać w zależności od tego, w jakiej branży działa firma.

 

Czy naprawdę warto pozycjonować stronę?

Jak wynika ze statystyk, niemalże 90% internautów uważa strony będące na szczycie wyszukiwarki za lepsze od konkurencji. Takie przedsiębiorstwa cieszą się większym zaufaniem i popularnością wśród konsumentów. Podobna ilość użytkowników przyznaje się do tego, że nawet nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania, a co dopiero na dalsze. Z tych danych można wysnuć konkretne wnioski. Jeśli nie ma Cię na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to tak naprawdę dla większości osób nie istniejesz. Gwarancję sukcesu daje tylko i wyłącznie znalezienie się w pierwszych 10, a najlepiej pierwszych 3 wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie strony należy do reklamy typu direct response, czyli reklamy mającej na celu wywołanie szybkiej reakcji ze strony użytkowników i zachęcenie ich do podjęcia określonych, zaplanowanych wcześniej działań. Jest to jedna z metod, którą można poddać dokładnej analizie ilościowej.

 

Pierwsze kroki w skutecznym

pozycjonowaniu strony

Przede wszystkim warto mieć świadomość, że pozycjonowanie stron jest procesem długofalowym. Nie można więc liczyć tu na ekspresowe efekty z dnia na dzień. Bardzo często rezultaty widoczne są dopiero po kilku miesiącach od wdrożenia konkretnych rozwiązań. Pierwszym krokiem w kierunku skutecznego pozycjonowania powinna być dokładna analiza i audyt strony. Warto uwzględnić również analizę działań konkurencji, które może być źródłem przydatnych inspiracji i pozwoli na rozeznanie się w rynku. Następnie należy określić zakres i cel swoich działań oraz przygotować listę fraz kluczowych. Dobrą praktyką jest założenie wizytówki Google maps, która dodatkowo wspiera pozycjonowanie i pomaga dotrzeć do potencjalnych klientów na lokalnym rynku. Nie bez znaczenia jest także określenie grupy docelowej, co pomoże w dostosowaniu i przygotowaniu treści oraz designu strony internetowej.

 

Jak wybrać odpowiednie frazy kluczowe?

Prawidłowy wybór słów i fraz kluczowych to jeden z ważniejszych aspektów skutecznego pozycjonowania strony. To właśnie z ich wykorzystaniem użytkownik trafia przez wyszukiwarkę na określoną stronę. Analiza słów kluczowych jest więc podstawowym i w dużej mierze kluczowym czynnikiem odpowiadającym za sukces późniejszych działań SEO. Należy tutaj wyposażyć się w wiedzę, na temat tego, czego szukają internauci, czyli jakie zapytania kierują do wyszukiwarki. Dobrze jest przeanalizować statystyki odwiedzin stron internetowych firm działających w tej samej lub podobnej branży do Twojej czy firm posiadających zbliżoną ofertę. Przydatne może okazać się również wykorzystanie specjalistycznych narzędzi takich jak planner słów kluczowych Google. Wybierając słowa i frazy kluczowe, warto zastanowić się nad tym, czy zależy Ci na promowaniu działalności lokalnie, czy bardziej globalnie. Jeśli Twoja firma działa tylko na określonym terenie, na przykład tylko w danym mieście, regionu czy województwie to zdecydowanie korzystniej jest pozycjonować się właśnie na te okolice. W ten sposób szybciej osiągniemy zamierzone efekty i nie będziemy docierać z informacją do osób, które i tak najprawdopodobniej nie skorzystają z oferty firmy.

 

Czy pozycjonowanie strony samodzielnie

jest możliwe?

Bardzo często przedsiębiorcy zaczynający działania w sieci zastanawiają się nie tylko nad tym, na czym polega pozycjonowanie, ale również czy mogą proces ten przeprowadzić samodzielnie. Warto już na początku zdać sobie sprawę z tego, że jest to niezwykle czasochłonny i mozolny proces wymagający dużej wiedzy i zaangażowania. Oczywiście wszystkiego można się nauczyć, tak samo, jak wyposażyć się w odpowiednie i niezwykle pomocne narzędzia, dzięki którym działania SEO przebiegną szybciej i sprawniej. Jednak popełnianie błędów będzie w tym przypadku bardzo kosztowne i może wiązać się wręcz z utratą już zdobytej pozycji. Dlatego też, zdecydowanie rozsądniejszym krokiem będzie skorzystanie z pomocy doświadczonych ekspertów, którzy nie tylko skutecznie zajmą się kwestią pozycjonowania, ale i sprawią, że zaplanowany budżet nie zostanie przepalony na nieefektywne i zbędne działania.

 

Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH sp. z o.o. sp.k.

Źródło: Artykuł partnerski 

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych