Czy warto zdecydować się na dedykowane systemy informatyczne?

Dedykowane systemy informatyczne przez wiele lat kojarzyły się głównie z segmentem Enterprise. W tym samym czasie większość mniejszych i średnich przedsiębiorców (SMB) musiała opierać się na generycznym oprogramowaniu, które w dłuższej perspektywie czasowej nie zdało egzaminu. W pełni dopasowane do potrzeb i specyfiki biznesu dedykowane oprogramowanie to świetny sposób na pozostawienie w tyle konkurencji, która swoje działania opiera na generycznym systemie. Jaką przewagę zapewnić mogą dedykowane systemy informatyczne? Czym różnią się od generycznych rozwiązań? W poniższym artykule podpowiadamy też jak wybrać system do zarządzania klientami.

Czym dokładnie są informatyczne systemy dedykowane?

Mianem dedykowanego systemu informatycznego określa się z reguły oprogramowanie, które stworzone zostało ze 100% uwzględnieniem potrzeb i celów biznesowych w danym przedsiębiorstwie. Dopasowanie poszczególnych funkcjonalności do specyfiki branży, lokalizacji czy modelu biznesowego ułatwia optymalizację procesów wewnątrzfirmowych oraz podejmowanie rzetelnych decyzji biznesowych. Szyte na miarę systemy dedykowane są bez wątpienia lepszym rozwiązaniem niż generyczne oprogramowanie, ponieważ nie nakładają one sztucznych ograniczeń. Dużo łatwiejsza i mniej problematyczna jest także kwestia integracji z innymi rozwiązaniami i modułami składającymi się na kompletny system ERP.

Dlaczego warto zdecydować się na systemy dedykowane?

Atrakcyjna na pierwszy rzut oka cena generycznych systemów z pewnością przyciąga uwagę, ale w praktyce ma ona jedynie na celu zamaskowanie wad takiego rozwiązania. Najbardziej problematyczna może okazać się sytuacja, w której niedopasowane oprogramowanie wymusza na przedsiębiorcy reorganizację wewnętrznych procesów. Równie poważnym problemem jest tu także kwestia potencjalnego uzależnienia firmy od przypadkowego dostawcy, który w modelu biznesowym ewidentnie przedkłada ilość nad jakość. Kolejnym aspektem, o którym trzeba pamiętać, jest kwestia bezpieczeństwa wrażliwych danych i podatności na ataki ze strony cyberprzestępców. Stworzone na zamówienie systemy dedykowane są znacznie lepiej zabezpieczone i pozbawione wszystkich wspomnianych wyżej problemów. Implementacja uszytego na miarę oprogramowania przebiega znacznie sprawniej oraz nie generuje dodatkowych kosztów. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest także możliwość otrzymania gwarancji oraz zlecenia utrzymania i rozwoju profesjonalistom.

Jakie funkcje powinien posiadać nowoczesny system zarządzania klientami?

Profesjonalny system zarządzania klientami powinien cechować się przede wszystkim w pełni dopasowaną do indywidualnych potrzeb funkcjonalnością. Uwzględnienie specyfiki branży oraz ciężko wypracowanego wieloletniego doświadczenia to tylko niektóre z korzyści, jakie zapewnić może dedykowane oprogramowanie. W kontekście efektywności pracy bardzo istotna jest także kwestia możliwości integracji z innymi systemami, narzędziami czy modułami ERP.

 

 

 

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych