Jak wybrać konto osobiste dla siebie?

Dziś banki oferują wiele różnych kont osobistych. Rachunek dobrany do indywidualnych potrzeb i preferencji klienta może w dużym stopniu ułatwić przeprowadzanie codziennych operacji finansowych oraz zapewnić realne oszczędności. Na co należy zwrócić uwagę, by wybrać najlepsze konto dla siebie?

Po pierwsze: Nie przepłacaj!

Pierwszym krokiem w wyborze konta powinno być porównanie opłat za podstawowe czynności bankowe, a także produkty bezpośrednio związane z rachunkiem. – Wybierając rachunek warto sprawdzić nie tylko wysokość miesięcznej opłaty za jego prowadzenie, ale także ile kosztują wypłaty z bankomatów, wydanie karty płatniczej czy zlecanie przelewów – mówi Piotr Stankiewicz, dyrektor Departamentu Produktów Depozytowych i Inwestycyjnych Meritum Banku. – Warto, aby klient poświęcił chwilę na analizę ofert rynkowych i dobrał rachunek dopasowany do sposobu, w jaki korzysta z usług bankowych.

Dla przykładu, jeśli ktoś często wypłaca z bankomatów małe kwoty, powinien upewnić się, czy bank oferuje bezpłatne korzystanie z bankomatów bez limitu wypłat i nie ogranicza sieci bankomatów, z których można wypłacać pieniądze za darmo. Warto sprawdzić, czy korzystanie z karty do konta jest bezwarunkowo bezpłatne, czy też bank pobiera opłaty za kartę, jeśli klient nie zrealizuje miesięcznie płatności bezgotówkowych określonej wartości.

Intuicyjny system bankowości online

Wybierając konto online warto przyjrzeć się systemowi bankowości internetowej. Można to zrobić zapoznając się z zamieszczanymi na stronach www wersjami demo. Należy zwrócić przy tym uwagę na funkcjonalność oraz intuicyjność platformy, która służy do obsługi tego konta. Po zalogowaniu na swoje konto, klient powinien samodzielnie, z łatwością wykonywać wszelkie czynności bankowe.

– Klienci bankowości internetowej są coraz bardziej świadomi i wymagający. Od systemu bankowości elektronicznej oczekują nie tylko prostych funkcjonalności typu podgląd salda, historii rachunku, czy możliwości wykonania przelewu, ale pełnego zakresu czynności bankowych. W efekcie banki oferują coraz szerszy wachlarz usług dostępnych on-line – mówi Piotr Stan, project manager ds. bankowości internetowej.

Kolejnym elementem są zabezpieczania dotyczące korzystania z bankowości online. Polskie banki zapewniają bardzo wysokie standardy bezpieczeństwa, chodzi więc raczej o subiektywną ocenę klienta, czy dane rozwiązanie będzie dla niego wygodne. Warto jednak zwrócić uwagę czy dany bank umożliwia wybór metody autoryzacji, aby użytkownik mógł zdecydować, która będzie dla niego najbardziej odpowiednia. Wśród zabezpieczeń oferowanych przez banki mamy do dyspozycji: kody SMS, tokeny, tokeny GSM, kwalifikowany podpis elektroniczny i odchodzące powoli w przeszłość kody drukowane (jawnie lub w postaci zdrapek). Najpowszechniejszym i najwygodniejszym zabezpieczeniem w przypadku konta osobistego są hasła sms-owe wysyłane na numer klienta w celu potwierdzenia transakcji. Z tokenów lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego częściej korzystają firmy.

W ostatnim czasie banki dynamicznie rozbudowują swoje systemy bankowości internetowej. Dużą popularnością cieszą się aplikacje do zarządzania domowymi finansami, które pomagają trzymać w ryzach domowy budżet i wspierają użytkowników w oszczędzaniu. Warto z nich korzystać, tym bardziej, że są one integralną częścią systemu bankowości elektronicznej i za korzystanie z nich banki nie pobierają żadnych opłat. Do innych pomocnych rozwiązań można zaliczyć także generowanie online raportu kredytowego Biura Informacji Kredytowej, który jest podstawową informacją braną pod uwagę przy podejmowaniu przez banki decyzji o udzieleniu kredytu.

Dodatkowe usługi

Konto osobiste jest często obudowane dodatkowymi produktami lub też banki wymagają jego posiadania, by móc korzystać z innych możliwości, na przykład konta oszczędnościowego. Warto zatem przyjrzeć się ofercie danego banku w szerszym kontekście, w szczególności zwracając uwagę na korzyści, jakie możemy czerpać z faktu, że jesteśmy klientem danej instytucji.

Istotnym elementem przy wyborze odpowiedniego konta mogą być też oferowane przez bank dodatkowe usługi, np. ubezpieczenia lub assistance. Z reguły są one jednym z elementów płatnego rachunku, niekiedy też stanowią dodatkową opcję. W tym wypadku klient powinien zastanowić się, czy rzeczywiście potrzebuje określonych usług i czy będzie z nich korzystać.

Więcej porad jak skutecznie oszczędzać można znaleźć na blogu Meritum Banku: blog.meritumbank.pl.

Kontakt:
Małgorzata Dłubak
Rzecznik prasowy
Meritum Banku
kom. +48 608 499 209
mail: rzecznik@meritumbank.pl

Meritum Bank kieruje swoją ofertę do średniozamożnych klientów indywidualnych, mikro- i małych firm oraz osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą. Do najmocniejszych stron oferty Banku, dedykowanej tym segmentom klientów należą: nowoczesna i przyjazna dla klienta platforma ebankingowa, konkurencyjna oferta depozytowa, a także bardzo atrakcyjna oferta dla firm mikro.

Ważnym filarem działalności Meritum Banku jest rozwój produktów z obszaru consumer finance. Bank oferuje pełen zakres produktów kredytowych, w tym popularne kredyty gotówkowe, konsolidacyjne i karty kredytowe. Paletę produktów uzupełniają kredyty ratalne. W 2011 roku Bank rozpoczął współpracę z Tesco, w ramach której pod marką Tesco Finanse oferuje szeroką gamę produktów kredytowych.

Wyróżnikiem Meritum Banku jest także zróżnicowana sieć kanałów dystrybucji: bankowość online, sieć placówek własnych i partnerskich (łącznie 156 placówek), pośredników finansowych, a także sprzedaż kredytów ratalnych poprzez sklepy.

Bank działa pod brandem Meritum od 2009 roku. Jego akcjonariuszami są: fundusz inwestycyjny Innova/4 L.P., któremu doradza Innova Capital, a także Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju oraz WCP COOPERATIEF U.A. (filia prywatnego funduszu Wolfensohn Capital Partners).

Więcej informacji na temat oferty Meritum Banku można znaleźć na stronie www.meritumbank.pl.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych