2,5 mld zł sumy bilansowej Meritum Banku

Suma bilansowa Meritum Banku na koniec marca br. wynosiła blisko 2,5 mld zł. Wartość portfela kredytowego wzrosła w porównaniu z I kwartałem 2012 roku o 51 proc., zaś wynik na działalności bankowej – o 32 proc. W okresie pierwszych trzech miesięcy br. Bank rozwijał swoją ofertę wykorzystując przy jej tworzeniu potencjał zaawansowanych technologii.

Suma bilansowa Banku na koniec marca tego roku wynosiła 2,46 mld zł i była o 51 proc. wyższa niż rok temu. Wynik z działalności bankowej wyniósł 57,47 mln zł, co oznacza 32-proc. wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012 roku.

Bank osiągnął dobre wyniki dzięki dynamicznemu wzrostowi portfela kredytowego, przy niskim wzroście kosztów działania. Na koniec marca br. wartość portfela kredytowego wynosiła 1,91 mld zł, o 51 proc. więcej przed rokiem. Meritum wzmocnił także swoją bazę kapitałową – współczynnik wypłacalności wzrósł z 12,7 proc. na koniec I kwartału 2012 roku do 13,8 proc. na koniec I kwartału tego roku.

Bank utrzymał koszty na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego – w ciągu roku wrosły one jedynie o 5 proc., do 24,68 mln zł. Przełożyło się to na spadek wskaźnika kosztów do dochodów o 11,1 pp., do poziomu 43 proc. Zysk netto na koniec I kwartału wyniósł 1,22 mln zł.

– Dynamicznie rozwijamy nasz biznes i równocześnie wyraźnie poprawiamy swoją efektywność. Fakt, że przy obecnej sytuacji makroekonomicznej i bardzo dużej konkurencji na rynku usług bankowych, odnotowujemy tak wysokie dynamiki wzrostu zarówno w przypadku wolumenu kredytów jak i wyniku na działalności bankowej, postrzegam za nasz ogromy sukces, tym bardziej, że udaje nam się równocześnie utrzymać niski poziom kosztów – mówi Piotr Urbańczyk, Prezes Zarządu Meritum Banku.

W tym roku Meritum Bank stawia przede wszystkim na rozwój oferty skierowanej do średniozamożnych klientów, w tym osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Koncentruje się na oferowaniu kont osobistych i kredytów gotówkowych oraz sprzedaży elastycznych pożyczek dla mikro i małych firm. Bank kładzie duży nacisk na efektywność działania. Dzięki wykorzystywaniu zaawansowanych technologii zapewnia klientom szybką i sprawną obsługę, oferując równocześnie rozwiązania konkurencyjne cenowo.

Meritum Bank rozwija również sieć swojej sprzedaży Na koniec I kwartału br. miał 157 placówek (wobec 130 rok wcześniej), z czego 141 stanowiły placówki partnerskie. W 2013 roku planuje uruchomienie 20 kolejnych placówek działających na zasadzie franczyzy.

Kontakt:
Małgorzata Dłubak
Rzecznik prasowy
Meritum Banku
+48 608 499 209
[email protected]

Meritum Bank kieruje swoją ofertę do średniozamożnych klientów indywidualnych, mikro- i małych firm oraz osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą. Do najmocniejszych stron oferty Banku, dedykowanej tym segmentom klientów należą: nowoczesna i przyjazna dla klienta platforma e bankingowa, konkurencyjna oferta depozytowa, a także bardzo atrakcyjna oferta dla firm mikro.

Ważnym filarem działalności Meritum Banku jest rozwój produktów z obszaru consumer finance. Bank oferuje pełen zakres produktów kredytowych, w tym popularne kredyty gotówkowe, konsolidacyjne i karty kredytowe. Paletę produktów uzupełniają kredyty ratalne. W 2011 roku Bank rozpoczął współpracę z Tesco, w ramach której pod marką Tesco Finanse oferuje szeroką gamę produktów kredytowych.

Wyróżnikiem Meritum Banku jest także zróżnicowana sieć kanałów dystrybucji: bankowość online, sieć placówek własnych i partnerskich (łącznie 156 placówek), pośredników finansowych, a także sprzedaż kredytów ratalnych poprzez sklepy.

Bank działa pod brandem Meritum od 2009 roku. Jego akcjonariuszami są: fundusz inwestycyjny Innova/4 L.P., któremu doradza Innova Capital, a także Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju oraz WCP COOPERATIEF U.A. (filia prywatnego funduszu Wolfensohn Capital Partners).

Więcej informacji na temat oferty Meritum Banku można znaleźć na stronie www.meritumbank.pl.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych