Segment modowy Redanu utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży

Grupa Kapitałowa Redan uzyskała w lutym br. obroty na poziomie 32,3 mln zł, co oznacza poprawę r./r. o 23%. Miniony miesiąc pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla segmentu modowego – marki Top Secret, Troll i Drywash. Poprawa obrotów sięgająca 35% okupiona jednak została spadkiem osiąganej marży handlowej brutto.

O 23% do 32,3 mln zł wzrosły w lutym 2013 r. obroty Grupy Redan, względem analogicznego miesiąca poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w minionym miesiącu wyniosła 39% i była niższa o ponad 4 p.p. od marży zrealizowanej w lutym 2012 r. Narastająco przez pierwsze dwa miesiące tego roku obroty poprawiły się r./r. o 21% do 63,9 mln zł. Marża handlowa wyniosła w tym okresie 39%, czyli blisko 4 p.p. mniej niż rok wcześniej.

Luty pod względem sprzedaży był szczególnie udany dla części modowej oferującej odzież pod markami Top Secret, Troll i Drywash. Obroty w minionym miesiącu poprawiły się r./r. o 35% do
18,3 mln zł. Szacunkowa marża wynosiła blisko 40%, co oznacza spadek o ponad 7 p.p. wobec lutego 2012 r. „Wyższa sprzedaż i niższa marża w porównaniu do roku ubiegłego mają tą samą genezę: w roku 2012 dużo mniej sprzedawaliśmy towarów z sezonu jesień/zima. W bieżącym roku mamy znacznie większą sprzedaż towarów z ostatniego sezonu jesienno-zimowego. To powoduje, że wartość sprzedaży jest większa, a średnia realizowana marża handlowa niższa.” – podkreślił Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. – „Natomiast na towarach z nowego sezonu wiosna/lato mamy wyższą marżę handlową, ale niższą sprzedaż.”

Bardzo dobrze przyjęta została limitowana kolekcja Claudia&Top Secret, przygotowana wspólnie z miesięcznikiem Claudia. Wiosenna kolekcja jest już trzecią z kolei edycją projektu. Za każdym kolejnym razem osiąga coraz lepsze parametry sprzedażowe. Aktualny asortyment kolekcji stanowi 15% łącznej damskiej wiosennej oferty marki Top Secret. Natomiast jej średni udział w sprzedaży „wiosny” przez 4 tygodnie od wprowadzenia do sklepów wyniósł 21% w stosunku do 18% w 2012 r.

W części modowej Grupa przez pierwsze dwa miesiące roku osiągnęła 35,7 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 32% względem analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 40% i była niższa o blisko 7 p.p. od ubiegłorocznej. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec lutego 2013 r. funkcjonowało 222 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 34,7 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 7% r./r.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w lutym wyniosły 14 mln zł, czyli 11% więcej niż przed rokiem. Łącznie przez styczeń i luty sprzedaż tego segmentu osiągnęła 28,2 mln zł (wzrost o 9%). Szacunkowa marża w lutym oraz średnia za łącznie dwa pierwsze miesiące br. wyniosła 38% i była w obu przypadkach niższa o 1 p.p. niż rok wcześniej. Sieć Textilmarket na koniec lutego składała się z 275 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,8 tys. m2, co oznacza 8% przyrost powierzchni handlowej r./r.

Bardzo dobrze rozwija się sprzedaż w kanale e-commerce. W lutym przez Internet Grupa sprzedała towary za 2,3 mln zł, co oznacza 58% wzrost w porównaniu do lutego 2012 r. Narastająco w styczniu i lutym obroty sklepu internetowego wynosiły 5,1 mln zł, czyli 77% więcej niż przed rokiem.

***
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych