Sektor modowy Redanu urósł w grudniu o 33 proc.

Grupa Kapitałowa Redan zaprezentowała wstępne wyniki skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które narastająco po 12 miesiącach br. wyniosły 437,1 mln zł. Oznacza to 15% wzrost względem analogicznego okresu 2011 r. Marża handlowa wypracowana przez Grupę była w tym okresie na poziomie 43%, czyli o ponad 2 p.p. niższym w porównaniu do poprzedniego roku.

W samym grudniu obroty Grupy Redan wyniosły 55 mln zł i były o 20% wyższe niż przed rokiem. Szacunkowa marża handlowa Grupy, będącej właścicielem marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket, sięgnęła 44%, czyli o 3 p.p. mniej niż w grudniu 2011 r.

Szczególnie dobrą sprzedaż zanotował segment modowy, którego grudniowe obroty, licząc rok do roku, wzrosły o 33% i wyniosły 27,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa brutto w tym okresie wyniosła 48%, co oznacza spadek o ponad 5 p.p. r/r. „Klienci bardzo dobrze przyjęli wprowadzone przez nas w grudniu obniżki sezonowe. Odbiło się to jednak na spadku osiąganej przez nas marży handlowej.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.

Segment modowy
Narastająco przez dwanaście miesięcy 2012 r. sprzedaż artykułów pod markami Top Secret, Troll i Drywash zapewniła 213,2 mln zł przychodów. To o 17% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Marża handlowa w tym okresie spadła o 5 p.p. do 48%. Powierzchnia handlowa sklepów w 2012 r. zwiększyła się o 15%. Na koniec grudnia 2012 r. sieć sprzedaży tego segmentu liczyła 230 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 36,1 tys. m2

Segment dyskontowy
W samym grudniu obroty sieci TextilMarket poprawiły się r/r o 10% do 27,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym miesiącu wynosiła blisko 39% i była niższa o 2 p.p. od marży z grudnia 2011 r. Narastająco od stycznia do grudnia minionego roku segment dyskontowy zapewnił łącznie 223,9 mln zł przychodów, czyli 14% więcej niż w 2011 r. Średnia marża handlowa w całym 2012 r. była na poziomie 39% i była zbliżona do osiągniętej w poprzednim roku. Powierzchnia handlowa TextilMarket urosła w 2012 r. o 10% do 60,8 tys. m2 Na koniec grudnia składała się z 275 sklepów własnych.

***
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych