Money.pl najbardziej opiniotwórczym portalem biznesowym 2013

INFORMACJA PRASOWA

Według rankingu Instytutu Monitorowania Mediów ogólnopolskie telewizje, stacje radiowe i gazety w ubiegłym roku powoływały się na informacje Money.pl, największego polskiego medium biznesowego, 288 razy.

Od początku roku, niemal co miesiąc IMM przyznawał portalowi Money.pl palmę pierwszeństwa wśród portali biznesowych pod względem liczby cytowań przez inne, polskie media. Największym echem odbiły się w tym czasie dwie opublikowane przez portal informacje. Pierwsza, z maja, dotyczyła możliwości ujawnienia przez Donalda Tuska poufnej informacji, która miała wpływ na giełdowe notowania PGNiG. Premier ogłosił wówczas decyzję o odwołaniu prezes PGNiG, Grażyny Piotrowskiej-Oliwy, zanim zrobiła to gazowa spółka w komunikacie do inwestorów. Komisja Nadzoru Finansowego badała wówczas, czy nie została złamana ustawa o obrocie instrumentami finansowym, za co grożą nawet trzy lata więzienia i dwa miliony złotych grzywny.

Drugim, chętnie cytowanym przez ogólnopolskie telewizje, stacje radiowe i gazety tematem Money.pl była ostra i niespodziewana reprymenda, jakiej zaskoczonemu prezesowi TVP Juliuszowi Braunowi, na oczach uczestników wrześniowego Forum Ekonomicznego w Krynicy, publicznie udzielał wicepremier Janusz Piechociński. Szef PSL był wyraźnie zdegustowany wyemitowanym kilka dni wcześniej programem Tomasz Lis na żywo, w którym mowa była o homoseksualnych sportowcach.

Jeśli brać pod uwagę wszystkie, również te tradycyjne media biznesowe, portal Money.pl zajął w 2013 roku wysokie, trzecie miejsce. Wyprzedziły go jedynie papierowe wydania Pulsu Biznesu oraz miesięcznika Forbes. Największe internetowe medium było natomiast cytowane chętniej niż drukowany Parkiet, wyraźnie wyprzedzając konkurentów reprezentujących media elektroniczne – TVN CNBC (dziś TVN24 Biznes i Świat) oraz Radio PiN.

– Ten wynik i pozycja w rankingu opiniotwórczości to dowód na to, że rzetelnych, ciekawych i dobrze udokumentowanych materiałów autorskich w polskim internecie nie brakuje. I wcale nie trzeba za dostęp do takich treści płacić – mówi Tomasz Bonek, redaktor naczelny portalu Money.pl.

Warto podkreślić, że Instytut Monitorowania Mediów bierze pod uwagę jedynie cytowania w największych, ogólnopolskich mediach. Metodologia nie uwzględnia powoływania się na Money.pl przez med ia lokalne, regionalne czy internetowe. Jeśli wziąć pod uwagę również te tytuły, to – jak wynika z monitoringu mediów, prowadzonego przez Press Service – portal Money.pl był cytowany w 2013 roku prawie 9 tysięcy razy.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych