12 trendów mobilnych w 2013 roku (infografika)

Warszawa, 27 stycznia 2014: Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz, boom na tablety oraz powstanie nowej kategorii urządzeń mobilnych tzw. wearable devices – to jedne z najważniejszych trendów mobilnych w minionym roku. Branżowy serwis GoMobi.pl już drugi rok z rzędu przedstawia je posługując się infografiką.

Rozstrzygnięcie przetargu na 1800 MHz oraz start na pasma 800 MHz i 2,6 GHz to kamienie milowe polskiego myślenia w kategoriach mobilnych. Największym zwycięzcą pierwszego z nich jest P4 operator Play oraz PTC. W drugim przetargu, ogłoszonym w ostatnich dniach grudnia, czeka nas zażarta walka o częstotliwości. Dzięki niemu dowiemy się, jaki będzie obraz rynku usług opartych na szybkim internecie LTE co najmniej na najbliższe 15 lat.
W naszym kraju sprzedało się około 2 mln tabletów w 2013 roku, z czego 40 proc. było polskiej produkcji. Spektakularny sukces rodzimych producentów był możliwy dzięki zaoferowaniu urządzeń dostępnych w cenie poniżej tysiąca złotych. Na wynik złożyła się również oferta dyskontów i supermarketów sprzedających przyzwoite tablety w cenie kilkuset złotych. W tym roku możemy spodziewać kontynuacji tego trendu.
Bez wątpienia miniony rok zapamiętamy jako przełom w płatnościach, czego wyrazem było powołanie konsorcjum na rzecz lokalnego systemu płatności mobilnych, co jest ewenementem na skalę co najmniej europejską.
Patrząc na 2013 roku globalnie, jednym z najważniejszych trendów jest powstanie nowej kategorii produktów mobilnych. Wearable devices mają już swoją ikonę i jest nią Google Glass. Nowa działka ciągnie za sobą całą gamę gadżetów, w tym zegarki, bransoletki, biżuterię, a nawet odzież.
Miniony rok okazał się również przełomowy dla Chin i chińskich producentów smartfonów. Z danych IDC wynika, że po III kw. Huawei znalazł się na trzeciej pozycji za Samsungiem i Apple pod względem sprzedaży, a Flurry obwieścił, że Chiny są największym mobilnym graczem pod względem liczby urządzeń mobilnych prześcigając pod tym względem Stany Zjednoczone.
Więcej trendów można znaleźć na załączonej infografice utrzymanej w stylistyce flat design oraz nawiązującej do charakterystycznych kafelków znanych z Windows Phone. – To ukłon w stronę obowiązujących trendów w projektowaniu interface`ów mobilnych. W 2013 roku nawet Apple po wielu latach skeumorfizmu przeszedł na flat – komentuje Łukasz Kłosowski, wydawca GoMobi.pl.

W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt z:
Łukaszem Kłosowskim, wydawcą GoMobi.pl
Kom: + 48 515 490 709
Email: [email protected]

***

O GoMobi.pl

Serwis istnieje od 2011 roku. Jako jedyny w Polsce skupia się wyłącznie na tematyce marketingu mobilnego. Wyróżnia się strefą blogową prowadzoną przez autorytety z tej branży, oddzielnym działem o aplikacjach mobilnych i cyklicznie publikowanymi badaniami mobilnym PBI/Gemius

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych