PKO Bank Polski w programie „Mieszkanie dla młodych

Bank jako pierwszy podpisał umowę współpracy z BGK dotyczącą finansowego wsparcia i pomocy państwa w zakupie pierwszego mieszkania. Od 2 stycznia 2014 roku klienci będą mogli składać wnioski kredytowe objęte dofinansowaniem w ramach programu „Mieszkanie dla młodych”.

Program „Mieszkanie dla młodych” skierowany jest do małżeństw, osób samotnie wychowujących dzieci oraz singli w wieku do 35 lat. Przepisy ustawy wprowadzają dwie formy wsparcia finansowego – dofinansowania wkładu własnego oraz dodatkowego finansowego wsparcia w spłacie części kredytu. Dofinansowanie wkładu własnego dla osób samotnych i rodzin bezdzietnych będzie wynosić 10% wartości odtworzeniowej nabywanego mieszkania. Z kolei 15% będzie przysługiwać osobom i małżeństwom wychowującym co najmniej jedno własne lub przysposobione dziecko, kolejne dodatkowe 5% w formie spłaty części kredytu można uzyskać w momencie urodzenia lub przysposobienia trzeciego lub kolejnego dziecka.

– Założenia nowego rządowego programu Mieszkanie dla młodych podobnie jak poprzednio Rodziny na swoim wzmacniają własnościowy model zaspokajania potrzeb mieszkaniowych. Po jego uruchomieniu można oczekiwać ożywienia rynku mieszkaniowego, mimo iż od nowego roku zaczyna obowiązywać rekomendacja KNF, zgodnie z którą będzie wymagany wkład własny, a kredyt hipoteczny nie będzie mógł przekraczać 95% wartości kredytowanej nieruchomości – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Warunkiem otrzymania finansowego wsparcia jest zaciągnięcie kredytu na co najmniej 15 lat w kwocie, która stanowi co najmniej 50% ceny zakupu mieszkania. Aby nabywca mieszkania mógł skorzystać z pomocy państwa, powierzchnia użytkowa jego mieszkania nie może przekraczać 75 m2 dla mieszkania i 100 m2 dla domu jednorodzinnego. Z kolei jeśli w dniu złożenia wniosku nabywca wychowuje przynajmniej troje dzieci, metraże zwiększają się odpowiednio do 85 m2 i 110 m2.

PKO Bank Polski ma najszerszą ofertę kredytów hipotecznych na rynku, udziela kredytów praktycznie na każdy cel mieszkaniowy. Jest liderem na rynku sprzedaży kredytów hipotecznych, udział rynkowy PKO Banku Polskiego w nowej sprzedaży kredytów mieszkaniowych w październiku br. roku wynosił 31,4%.

***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse – jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych