IKO w 840 drogeriach Rossmann

Użytkownicy aplikacji IKO mogą płacić telefonem w 840 drogeriach Rossmann w całej Polsce. Do palety produktów, które można kupić przy pomocy telefonu, dołączyło dzięki temu 16 tysięcy produktów 800 renomowanych marek polskich i zagranicznych firm.

Płatności mobilne IKO są dostępne dla użytkowników od marca br. Od tego czasu sieć punktów akceptujących rozszerzyła się do 65 tysięcy terminali płatniczych w punktach handlowo-usługowych w całej Polsce. Do grona sklepów akceptujących płatności telefonem z IKO dołączyła także sieć drogerii Rossmann.

– Dołączenie sieci drogerii Rossmann do akceptantów IKO jest ważnym krokiem na drodze do stworzenia ogólnopolskiego standardu płatności mobilnych. Wierzymy, że liczba nowych punktów, w których można płacić IKO, a także ich rozpoznawalność, znacząco wpłyną na wzrost transakcyjności. Wysoka jakość obsługi oraz otwartość na nowe technologie to atrybuty wyróżniające zarówno Rossmanna, jak i PKO Bank Polski – podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej w PKO Banku Polskim.

Rossmann jest obecny w Polsce już od 20 lat. Ma 840 sklepów w galeriach lub przy znaczących ulicach handlowych w 345 miastach. Rossmann jest też obecny w mniejszych miejscowościach. Pod szyldem tej marki działa zarówno placówka licząca 140 mkw. powierzchni sprzedaży, jak i 1400-metrowe supermarkety. Każdego dnia zakupy w drogeriach Rossmann robi około 600 tysięcy osób. Firma ma 22% udział w rynku branży chemiczno-kosmetycznej. Na ofertę sieci Rossmann składa się 16 tysięcy produktów ponad 800 polskich oraz zagranicznych marek. Pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta Rossmanna jest szczególnie bogata.

Od wielu lat firma wyznacza i kreuje nowe trendy rynkowe. Jak powiedział Prezes Zarządu Rossmann Polska Marek Maruszak: „Chcemy by naszej ekspansji, wzrostowi liczby sklepów towarzyszyła innowacyjność, rozwiązania jak najbliższe naszym klientom. W przyszłym roku otworzymy 150 nowych sklepów, a na początku 2015 będzie ich już 1000. Chcemy by firmę Rossman wyróżniała innowacyjność i jak najwięcej rozwiązań przyjaznych klientowi, a takimi są niewątpliwie płatności mobilne.”

Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi użytkownicy IKO dokonali telefonami prawie 250 tysięcy transakcji na łączną kwotę ponad 60 milionów złotych. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Aby dołączyć do użytkowników IKO, wystarczy zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację, a następnie aktywować ją w telefonie lub serwisie internetowym. Do korzystania z płatności mobilnych nie jest niezbędne konto w PKO Banku Polskim ani Inteligo. Wystarczy w procesie aktywacji wybrać opcję „BEZ KONTA” i założyć w ten sposób portmonetkę IKO działającą w oparciu o mechanizm prepaid. Nie trzeba również posiadać zaawansowanego smartfona – aplikacja działa na niemal wszystkich telefonach dostępnych na rynku.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. W tegorocznej edycji konkursu The Best Annual Report, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków, Raport PKO Banku Polskiego za 2012 rok uhonorowano nagrodą specjalną „The Best of the Best” – dla najlepszego banku, który w ostatnich latach trzy razy zajmował I miejsce w konkursie. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse – jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

Krótka historia rozwoju firmy Rossmann w Polsce.

Rossmann rozpoczął swoją działalność w Polsce 20 lat temu, w maju 1993. Po dziesięciu latach, pod szyldem Rossmanna funkcjonowało już 100 sklepów. W roku 2010 – 500, a sieć powiększała się co roku o ponad 100 placówek, osiągając w 2012 roku obroty ponad 5 miliardów złotych. W listopadzie 2013 została otwarta osiemsetna drogeria, a do końca grudnia, codziennie będzie otwierany jeden sklep. W 2014 Rossmann także planuje otworzyć 150 sklepów. Na styczeń 2015 planowane jest otwarcie sklepu nr 1000.

O Drogeriach Rossmann.

Rossmann jest liderem rynku chemiczno – kosmetycznego z 22% udziałem. Sklepy Rossmana odwiedza codziennie ponad 600 tysięcy klientów. W rankingu opracowanym przez OC&C Strategy Consultants, w 2013 roku Rossmann zajął drugie, po firmie Apart, miejsce wśród najlepiej ocenianych przez klientów sieci detalicznych w Polsce. Na półkach Rossmanna znajduje się 16 tysięcy produktów, 800 różnych marek, zarówno polskich jak i zagranicznych. Jest wśród nich 35 marek własnych, m.in. Isana – znana i lubiana marka do pielęgnacji ciała i włosów, Babydream – kosmetyki i artykuły spożywcze dla dzieci, Domol – artykuły chemii gospodarczej czy Alouette – wyroby papiernicze.

Założycielem firmy jest Dirk Rossmann, który otwierając swój pierwszy sklep w 1972 roku w Hanowerze stał się pionierem koncepcji samoobsługowych sklepów drogeryjnych. Pod marką Rossmann firma działa w Polsce, Niemczech, Czechach, Turcji, Albanii, na Węgrzech i prowadzi ponad 2950 drogerii.

Rossmann SDP należy do grupy kapitałowo-zakupowej tworzonej przez Rossmann GmbH i A.S. Watson, jednej z wiodących grup na rynku handlu międzynarodowego. Powstała w 1982 roku, a w jej ofercie znajdują się zarówno artykuły kosmetyczne i perfumeryjne, jak i spożywcze i elektroniczne.

Obecnie w skład grupy wchodzi ponad 11 tysięcy drogerii w 33 krajach Europy i Azji. A.S. Watson zatrudnia łącznie ponad 100 tysięcypracowników. W skład Grupy wchodzą tak znane marki drogeryjne jak; Kruidvat i Trekpleister w Holandii, Superdrug i Savers w Wielkiej Brytanii, ICI Paris we Francji czy Watsons Your Personal Store w Chinach.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych