Sprzedaż w salonach kluczem do rekordowego wzrostu

 Santander Consumer Multirent przedłużył umowę o współpracy z Mazda Motor Poland.

Zacieśnianie współpracy z importerami oraz konsekwentny rozwój sprzedaży za pośrednictwem salonów samochodowych, pozwoliły Santander Consumer Multirent wejść do pierwszej dziesiątki spółek leasingowych finansujących zakup samochodów. Z dynamiką na poziomie 161% rok do roku odnotowaną na koniec lipca, Santander Consumer Multirent jest obecnie najszybciej rosnącą wśród 20 największych spółek leasingowych finansujących zakup nowych samochodów. W tym samym czasie, wg danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, rynek urósł jedynie o 1%. Kluczem do sukcesu jest skuteczna sprzedaż poprzez sieć dealerską.

Santander Consumer Multirent należy do specjalizującej się w kredytach konsumenckich dywizji Grupy Santander. Spółka od początku stawiała na rozwój długiego kanału sprzedaży. Jej produkty są obecne w sieci 400 salonów samochodowych na terenie całej Polski. Sprzedażą zajmują się bezpośrednio pracownicy dealerów. W tym modelu działania, spółka leasingowa może skoncentrować się na doskonaleniu oferty i jej dostosowywaniu pod konkretne potrzeby klientów danej marki. Dealerzy mają natomiast pełną kontrolę nad procesem sprzedaży samochodu i nie muszą przekazywać danych klienta poza salon. Korzyści dostrzegają również klienci. Oparcie dystrybucji produktów o sieć salonów samochodowych daje klientom m.in. możliwość wyjechania samochodem z salonu nawet tego samego dnia, w którym podpisana została umowa.

– Strategia sprzedaży oparta na bliskiej współpracy z dealerami i importerami samochodów okazała się słuszna i przynosi wymierne efekty w postaci najbardziej dynamicznego na rynku wzrostu liczby sfinansowanych aut. Zacieśnianie relacji z wiodącymi markami na polskim rynku stanowi dla nas bazę do dalszego wzrostu – mówi Marek Dwornik, Prezes Zarządu Santander Consumer Multirent.

W ostatnich tygodniach Santander Consumer Multirent przedłużył umowę o współpracy z Mazdą Motor Poland. Finansowanie dla klientów zainteresowanych kredytem samochodowym będzie z kolei zapewniać Santander Consumer Bank. Mazda i Santander współpracują w Polsce od 2008 roku, kiedy to japońska marka oficjalnie powróciła do naszego kraju. To właśnie z importerami spółka leasingowa chce wprowadzać nowe produkty, które powinny stymulować sprzedaż po stronie marek samochodowych oraz samej spółki leasingowej.

Rozmowy o perspektywach współpracy w najbliższych latach są obecnie prowadzone z markami cieszącymi się najszybciej rosnącą popularnością na polskim rynku. – Jestem przekonany, że specjalizacja w leasingowaniu samochodów jest kluczem do długofalowego rozwoju. Pakiety dodatkowych usług oraz ich jakość będą naszym silnym atutem w walce o jeszcze większy udział w rynku – komentuje Marek Dwornik.

Dane: CEPiK

Santander Consumer Multirent specjalizuje się w leasingu operacyjnym pojazdów osobowych i dostawczych. Udziałowcem Santander Consumer Multirent jest Santander Consumer Bank. Obie spółki należą do Santander Consumer Finance, dywizji consumer finance należącej do Grupy Santander.
Banco Santander (SAN.MC, STD.N, BNC.LN) jest detalicznym bankiem komercyjnym, z siedzibą w Hiszpanii, obecnym na 10 głównych rynkach. Santander jest największym bankiem w strefie euro pod względem kapitalizacji rynkowej. Został założony w 1857 r. Na koniec czerwca 2013 r. Santander miał 1 342 miliardy zarządzanych środków, 102 miliony klientów, 14 680 oddziałów – więcej niż jakikolwiek inny bank międzynarodowy – i zatrudniał 186 785 pracowników. Jest największą grupą finansową w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej. Zajmuje również znaczącą pozycję w Wielkiej Brytanii, Portugalii, Niemczech, Polsce i północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych. W pierwszej połowie 2013 roku Santander odnotował 2,255 miliarda euro zysku przypisanego, o 29% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych