Zmiany w jakości obsługi klientów PKO Banku Polskiego – zauważone i docenione

PKO Bank Polski poprawił pozycję w rankingu placówek bankowych, obejmującym pięć krajów Europy Środkowo-Wschodniej: Polskę, Czechy, Słowację, Węgry i Bułgarię, aż o 15 miejsc w porównaniu do wcześniejszego badania. W tej edycji zajął 4. miejsce.

Ranking przygotowuje firma badawcza INTERNATIONAL SERVICE CHECK na podstawie badań Mystery Shopper.

W placówkach bankowych oceniano wygląd oddziału, w tym organizację obsługi oraz pierwsze wrażenie klientów w kontaktach z pracownikami. Drugim ocenianym elementem była obsługa klienta, czyli przede wszystkim analiza potrzeb i prezentacja oferty, podkreślanie jej korzyści i zalet, dodatkowo brano pod uwagę powitanie i pożegnanie klienta. W kolejnej kategorii – budowanie lojalności klienta, oceniano cross-sell, posługiwanie się materiałami informacyjnymi oraz dążenie do utrzymania dalszych relacji z klientem.

Niezależnie od granic, jakość obsługi jest rozumiana tak samo. Wynik badania to dla PKO Banku Polskiego kolejny sygnał, że zmiany w jakości obsługi, jakie zachodzą w naszym Banku, idą w dobrym kierunku. Uważam, że dzięki konsekwentnej pracy możliwe jest osiągnięcie pozycji lidera również w kwestii jakości obsługi – mówi Krystyna Kulma-Jaczewska Dyrektor Biura, Jakości i Procesów PKO Banku Polskiego.

INTERNATIONAL SERVICE CHECK jest międzynarodową firmą, specjalizującą się w realizacji badań Tajemniczy Klient. Po raz drugi zrealizowała badanie europejskich banków i instytucji finansowych. Tym razem dodatkowo oceniano standardy obsługi w bankowości mobilnej. W badaniu wzięły udział banki z pięciu państw Europy Środkowo-Wschodniej, tj. z Polski, Czech, Słowacji, Węgier i Bułgarii. W Polsce ranking objął 27 banków. W klasyfikacji generalnej Polska zajęła 3. miejsce z wynikiem 80%. Najlepsze okazały się banki z Czech (87,5%).

Dodatkowo w tym roku PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych