Linie lotnicze zyskują nowe możliwości w zakresie merchandisingu dzięki Amadeus Airline Fare Families

• Rozwiązanie pozwala przewoźnikom na pozycjonowanie swojej oferty ze względu na jej unikatową wartość
• Biura podróży mogą proponować podróżnym bardziej przejrzyste, dopasowane do ich potrzeb oferty przelotu
• Linie lotnicze Finnair i Brussels Airlines wspólnie z najważniejszymi dostawcami usług turystycznych wprowadzają globalne rozwiązanie firmy Amadeus – Airline Fare Families

Warszawa, 27 stycznia 2014 r.: Amadeus nawiązał współpracę z dwiema liniami lotniczymi – Finnair i Brussel Airlines, której celem jest zwiększenie możliwości merchandisingu oferty
u sprzedawców usług turystycznych, działających zarówno w sektorze podróży biznesowych, jak
i wypoczynkowych. Ma do tego posłużyć rozwiązanie Amadeus Airline Fare Families.

Linie lotnicze Finnair i Brussels Airlines uruchamiają na wybranych rynkach testowych moduł ekspozycyjny rozwiązania Amadeus we współpracy z partnerami – biurami podróży Finland Travel Bureau oraz Sirius Travel. Po uruchomieniu rozwiązania przewoźnicy będą mogli:
• połączyć różne kategorie rezerwacji, taryf i usług w pakiety markowych produktów dla kanału biur podróży, z których każdy ma określoną nazwę odzwierciedlającą jego atrybuty,
• znacząco odróżnić swoją ofertę od propozycji konkurencji poprzez porównanie taryf, które uwzględnia usługi w niej zawarte, ich wartość i cenę,
• zwiększyć przychody dzięki modułowi pozwalającemu na prezentowanie klientom produktów droższych i wyższej jakości (upsell), dzięki czemu podróżni otrzymają dopasowane do ich potrzeb oferty.

– Naszym strategicznym celem jest personalizacja i merchandising produktu w najbardziej efektywny sposób. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania Amadeus Fare Families zaproponujemy naszym klientom bardziej atrakcyjną i dopasowaną do ich potrzeb ofertę – powiedział Allister Paterson, Chief Commercial Officer, Finnair. – Potrzeby podróżnych stale ewoluują – obecnie poszukują oni taryf, które zapewnią im zróżnicowanie i określoną jakość, a nie tylko niskie ceny. Rodziny taryf lotniczych dają nam nowe perspektywy oferowania pasażerom szerokiego wyboru wysokiej jakości usług za pośrednictwem naszych partnerskich biur podróży – dodał.

– Fakt, że możemy przedstawiać oferty połączeń lotniczych w bardziej przejrzysty sposób oznacza, że umacnia się nasza rola konsultantów podróży, ponieważ w ten sposób pomagamy podróżnym w podejmowaniu jeszcze bardziej przemyślanych decyzji – skomentował Mark Hellemans, Coordinator CRS and New Technologies Sirius Travel. – Dodatkowo rodziny taryf linii lotniczych są zintegrowane z naszym procesem przepływu rezerwacji, co sprawia, że przebiega on w sposób prosty i efektywny – dodała Susanne Lindroos, Director Business Development & ICT SMT Suomen Matkatoimisto.

– Większa wydajność i zysk jest kluczowym celem dla linii lotniczych. Aby to osiągnąć, wielu przewoźników poszukuje innowacyjnych technik merchandisingowych. Rodziny taryf zapewniają liniom lotniczym możliwość pokazania swojej wartości i zróżnicowania na podstawie określonych atrybutów marki w sposób, który ma jednocześnie duży wpływ na wydajność. Takie podejście jest na tyle atrakcyjne dla turystów, że niektóre korporacje mają nawet w swojej polityce podróży służbowych sformalizowane poszczególne rodziny taryf, dzięki czemu pracownicy mogą wybierać spośród nich, a tym samym zapewnić sobie usługi dodatkowe i określone warunki taryf – przyznał Decius Valmorbida, Head of Distribution Marketing, Amadeus.

Na obecnym etapie dwie linie lotnicze uruchamiają moduł ekspozycyjny Amadeus Fare Family. Umożliwi on przewoźnikom połączenie różnych kategorii rezerwacyjnych w pakiety i pokazanie nazwy rodziny taryf oraz oferowanych usług (wraz z tymi, które są dostępne za dodatkową opłatą), a tym samym pozwoli na porównywanie takich samych elementów oferty. Kompletne rozwiązanie będzie dostępne na całym świecie w 2014 roku.

Amadeus już współpracuje ze 110 liniami lotniczymi, prezentując rodziny taryf na ich stronach internetowych.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla światowej branży turystycznej. Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (korporacje, jak i spółki zarządzające podróżami tzw. travel management companies).

Amadeus zatrudnia około 10 000 pracowników na całym świecie, w placówkach w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny) oraz w 71 lokalnych Organizacjach Handlowych Amadeus na całym świecie.

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2012 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2910,3 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1107,7 mln euro.

Spółka jest notowana na hiszpańskiej giełdzie pod symbolem „AMS.MC” oraz uwzględniona w indeksie giełdowym IBEX 35.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: [email protected]
www.sigma.com.pl

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych