Wyniki ING Banku Śląskiego po I półroczu 2013 roku

W I półroczu 2013 roku skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 476,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 15%, kredytów o 7% oraz liczby klientów detalicznych o 172 tys.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego za I półrocze 2013 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub. r.:

przychody ogółem wzrosły o 1% do 1 655,6 mln zł,
koszty ogółem wzrosły o 2% do 936,5 mln zł,
zysk brutto wzrósł o 13% do 592 mln zł,
zysk netto wzrósł o 9% i wyniósł 476,6 mln zł,
zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,2%,
wskaźnik koszty/dochody wyniósł 56,6%,
skonsolidowany wskaźnik wypłacalności na poziomie 15,8%.

– W I półroczu 2013 roku zanotowaliśmy wzrost w strategicznych dla banku obszarach. Wartość depozytów banku wzrosła o 15% do 62,1 mld zł, co daje dobrą bazę do kontynuowania dynamicznej akcji kredytowej. Jednocześnie w minionym półroczu wartość kredytów banku wzrosła o 7% do 48,8 mld zł. Wzrosty te osiągnęliśmy zarówno po stronie detalicznej jak i korporacyjnej. W efekcie podjętych działań sprzedażowych i promocyjnych w I półroczu zysk netto banku wyniósł 476,6 mln zł. W porównaniu z pierwszym półroczem 2012 roku oznacza to wzrost o 9% – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

– W drugim kwartale br. osiągnęliśmy dobre rezultaty komercyjne. Klientom detalicznym aktywnie oferowaliśmy rachunek oszczędnościowy OKO oraz pożyczki gotówkowe. W efekcie działań sprzedażowych i promocyjnych liczba klientów detalicznych przekroczyła poziom 3,32 mln – dodała prezes ING Banku Śląskiego.

– W minionym kwartale zaoferowaliśmy klientom nowe rozwiązania ułatwiające korzystanie z usług banku i prowadzenie biznesu. Udostępniliśmy kolejne nowoczesne bankomaty zbliżeniowe, a klientom korporacyjnym ponad 50 wrzutni elektronicznych – pozwalających na księgowanie wpłat w czasie rzeczywistym. Wprowadziliśmy również nowe rozwiązania ułatwiające prowadzenie biznesu – w marcu ING Księgowość, a kilka tygodni temu usługę ING e-faktura. Stale rośnie liczba osób kontaktujących się z bankiem przez internet, a w ostatnich miesiącach, dzięki aplikacjom mobilnym, przez smartfony i tablety. Obecnie liczba pobrań aplikacji dla klientów indywidualnych wynosi 211 tys., a dla firm 8,6 tys. – powiedziała Małgorzata Kołakowska.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w I półroczu 2013 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

wzrost wartości depozytów o 15% do 62,1 mld zł,
wzrost wartości kredytów o 7% do 48,8 mld zł,
wzrost liczby klientów o 172 tys. do 3,32 mln,
wzrost liczby rachunków bieżących o 152,8 tys. do 2 254 tys. (w tym 1 473 tys. internetowych kont Direct).

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych