Chcesz zarabiać na swojej działalności online? Wybierz spośród kilku modeli, które oferuje ci afiliacja

Afiliacja to świetny sposób na uzyskanie dodatkowego przychodu. W ramach współpracy z siecią afiliacyjną, wydawca (może być nim bloger czy influencer ale także serwis tematyczny, serwis rabatowy, użytkownik social mediów… a więc tak naprawdę każdy, kto aktywnie korzysta z internetu) zarabia na osiągnięciu konkretnego celu, wyznaczonego przez reklamodawcę (którym jest sklep internetowy bądź serwis sprzedający swoje usługi online).

 

Istnieje kilka modeli, w których reklamodawca może rozliczać się z wydawcą za rekomendowanie swojego produktu. Należą do nich:

  • CPS – cost per sale, czyli: wynagrodzenie za transakcję. Wydawca otrzymuje w tej sytuacji prowizję, kiedy klient sfinalizuje i opłaci transakcję pochodzącą z działania wydawcy. To jest zdecydowanie najczęściej stosowana forma rozliczenia w afiliacji.
  • CPL – cost per lead, czyli: wynagrodzenie za przyprowadzenie [w tej sytuacji: klienta do reklamodawcy]. Polega ono na tym, że wydawca otrzymuje stałą kwotę prowizji, gdy dzięki niemu reklamodawca zdobędzie informacje kontaktowe potencjalnego klienta. Taki skutek może nastąpić poprzez np. zapisanie się użytkownika do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego czy rejestrację do serwisu. Model ten jest najczęściej stosowany przez firmy oferujące nie produkty a usługi.
  • CPC – cost per click, czyli: wynagrodzenie za kliknięcie. W tym przypadku wydawca otrzymuje stałą prowizję, jeżeli klient kliknie w reklamę przenoszącą go na stronę reklamodawcy. Nie jest to model rozliczenia często wybierany przez reklamodawców, którym zwykle zależy nie na samych kliknięciach, ale na transakcjach.
  • CPA – cost per action, czyli: wynagrodzenie za działanie. W tym modelu wydawca zarabia, gdy zachęci klienta do konkretnego działania, np. przeczytania artykułu na stronie reklamodawcy, polubienia strony, udziału w konkursie, zainstalowania aplikacji… itp.
  • CPM – cost per mille, czyli: wynagrodzenie „za tysiąc”. Reklamodawca płaci wydawcy w tej sytuacji za wysłanie reklamy do określonej liczby odbiorców. Model ten gwarantuje wysłanie reklamy do konkretnej grupy (co najmniej tysiąca i wielokrotności tysiąca użytkowników), nie gwarantuje jednak dotarcia z reklamą do tych użytkowników.

Z doświadczenia sieci afiliacyjnej webePartners wynika, że modele efektywnościowe (CPS, CPL, CPA) cieszą się największą popularnością nie tylko wśród reklamodawców, ale również pośród wydawców. Gwarancją wysokiej sprzedaży i zarabiania wysokich prowizji we współpracy afiliacyjnej jest dobrze dobrany produkt przez wydawcę, do własnej grupy odbiorców.

 

 

 

 

Anna Biernacka

Content Manager w sieci afiliacyjnej webePartners.pl

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych