Produkty bankowe dla kobiet

Polki dobrze radzą sobie z finansami. Zarządzają domowym budżetem podejmując odpowiedzialne decyzje finansowe. Mają jednak swoje preferencje związane m.in. z niskim ryzykiem wybieranych produktów bankowych – wynika z raportu Portret Finansowy Polki 2013 przygotowanego przez Deutsche Bank PBC. Jednak z analizy ekspertów porównywarki finansowej Comperia.pl wynika, że produktów bankowych stworzonych z myślą o kobietach i ich specyficznych potrzebach jest niewiele. Co możemy znaleźć na rynku?
– Obecnie jedynym produktem bankowym stworzonym specjalnie z myślą o kobietach są karty kredytowe, takie jak Millennium Visa Impresja – mówi Marta Ośko, analityk porównywarki finansowej Comperia.pl. – Użytkowniczki tej karty mogą liczyć między innymi na zwrot 5 proc. wydatków do kwoty 760 zł rocznie. Sklepy, które są partnerami Banku Millennium to m.in. Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Venezia, Deichmann, Apart, Carrefour oraz Piotr i Paweł.
Millennium Bank dodatkowo gwarantuje posiadaczkom karty takie usługi jak rozłożenie zadłużenia na raty, usługi concierge, home assistance, medical assistance, car assistance, infolinie: samochodową, baby assistance, medyczną oraz ubezpieczenia, m.in. od kradzieży czy trudności
w spłacie zadłużenia. Koszt użytkowania karty banku Millennium to 75 zł rocznie, choć istnieje możliwość obniżenia go do 40 zł a nawet 0 zł. Warunek to wykonanie w ciągu roku transakcji kartą na odpowiednio minimum 8 i 12 tys. zł.
Kartę dla kobiet przygotował również Citi Handlowy. Karta Citibank-Elle gwarantuje zniżki w ponad 4,7 tys. punktach w całej Polsce. To na przykład sklepy z biżuterią, galanterią skórzaną, hotele, restauracje, butiki, salony fryzjerskie, kliniki, akademie tańca, a nawet pralnie. Użytkowanie tej karty kosztuje 8 zł miesięcznie. Dodatkowo wykupić można ubezpieczenia, m.in. podróżne i spłaty zadłużenia w razie niezdolności ubezpieczonego do pracy.
– Oczywiście istnieją również produkty uniwersalne, które zdecydowanie spełniają oczekiwania kobiet – mówi Marta Ośko. – Przykładami są Dobre Konto w Banku Millennium i eKonto w mBanku. Klientki pierwszej instytucji mają możliwość uczestniczenia w rozbudowanym programie rabatowym “Inspiracje” z atrakcyjnymi zniżkami w 2000 punktach usługowych w kraju. Opłata za prowadzenie rachunku nie jest wysoka, wynosi 7 zł, a jeśli co miesiąc na konto wpływa powyżej 1000 zł, jest ono darmowe. Natomiast klientki mBanku płacące kartą do eKonta, mogą liczyć na zniżki sięgające nawet 55 proc. w bardzo wielu sklepach. Zaczynając od Apartu, na butikach Macieja Zienia kończąc.
Lokata – najlepszy wybór dla kobiety?
Kobiety nie lubią ryzyka, gdy w grę wchodzą ich pieniądze. 62 proc. respondentek przebadanych przez Deutsche Bank, lokując oszczędności, najchętniej wybiera produkty obarczone najmniejszym zagrożeniem straty. Nawet jeżeli oznacza to niższy zysk.
– Obecnie najlepiej oprocentowane lokaty proponuje Idea Bank – mówi Marta Ośko. – Lokując 5 tys. złotych na 3 miesiące możemy liczyć na oprocentowanie na poziomie 4,5 proc. Niewiele mniej proponuje BGŻOptima oraz Meritum Bank, bo 4 proc.
TOP3 Lokat na 5 tys. złotych, okres oszczędzania 3 m-ce
Bank Nazwa oferty Odsetki po podatku Oprocentowanie
Idea Bank Lokata na Dobry Początek 45,56 zł 4,50%
BGŻOptima Lokata bezkarna 40,50 zł 4,00%
Meritum Bank Pierwsza lokata 40,50 zł 4,00%
Źródło: porównywarka finansowa Comperia.pl

Nie tylko produkty finansowe
Bank Citi Handlowy wychodzi z założenia, że troska o płeć piękną to nie tylko specjalnie dedykowane produkty bankowe. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, Citi w Polsce przygotowało całotygodniowy program działań promujących zarówno rozwój osobisty, jak i profilaktykę zdrowotną kobiet. Uczestniczki warsztatów CitiWomen będą mogły pogłębić zasady zdrowego stylu życia i wziąć udział w spotkaniach z przedstawicielkami biznesu, które osiągnęły sukces zawody i z powodzeniem łączą to z rolą matek.
***
Comperia.pl S.A., założona w 2008 roku, była pierwszą w Polsce porównywaką produktów finansowych, twórcą tej kategorii w polskim Internecie. Obecnie należy do najczęściej odwiedzanych witryn internetowych w kraju. Według danych Google Analytics serwisy Grupy Comperia.pl poświęcone finansom osobistym odwiedza co miesiąc kilkaset tysięcy internautów. W skład Grupy Comperia, oprócz porównywarki finansowej Comperia.pl, wchodzi także serwis Banki.pl, portal poświęcony kredytom hipotecznym eHipoteka.com serwis motoryzacyjny Autoa.pl., portal Kontoteka.pl oraz ComperiaLead czyli rozbudowany program partnerski. Comperia.pl S.A. notowana jest na rynku New Connect.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych