Grupa Alior Banku liderem w pozyskiwaniu klientów w 2013 r.

Grupa Alior Banku była w ubiegłym roku bezkonkurencyjna pod względem przyrostu liczby rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla klientów indywidualnych. Alior Bank wraz z Alior Sync zwiększył liczbę prowadzonych kont osobistych o blisko 278 tys. w ujęciu rocznym.

Według raportu przygotowanego przez redakcję portalu PRNews.pl, Grupa Alior Banku może
po raz kolejny pochwalić się największą dynamiką wzrostu liczby rachunków osobistych dla klientów detalicznych, spośród banków biorących udział w zestawieniu.

Wzrost liczby prowadzonych ROR-ów na koniec 2013 r. (rok do roku)

Źródło: Raport PRNews.pl: Rynek kont osobistych – IV kw. 2013

Alior Bank w 2013 r. zwiększył liczbę prowadzonych rachunków osobistych o 156,5 tys., podczas gdy Alior Sync o 121,4 tys. Oznacza to, że łącznie Grupa Alior Banku odnotowała wzrost liczby ROR-ów o blisko 278 tys. Bank, który został sklasyfikowany na drugim miejscu w rankingu otworzył o ponad 45 tys. rachunków mniej od lidera. Grupa Alior Banku na koniec 2013 r. obsługiwała ponad 1 489 tys. kont osobistych klientów detalicznych i tym samym awansowała
na 7. miejsce wśród banków pod względem liczby prowadzonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.

Dziesięć największych banków pod względem liczby ROR-ów na koniec 2013 r.

Miejsce Bank IV kw. 2012 IV kw. 2013 Różnica
1. PKO BP 6 220 000 6 318 000 98 000
2. Bank Pekao SA 3 408 446 3 536 631 128 185
3. BZ WBK 2 676 986 2 810 000 133 014
4. mBank 2 534 200 2 684 632 150 432
5. ING Bank Śląski 1 949 000 2 106 000 157 000
6. Bank Millennium 1 572 617 1 489 924 -82 693
7. Grupa Alior Banku* 1 211 500 1 489 400 277 900
8. Eurobank 1 463 011 1 422 900 -40 111
9. Credit Agricole Bank Polska 1 199 360 1 057 015 -142 345
10. Bank Pocztowy 727 332 839 678 112 346
* Dane łącznie Alior Banku i Alior Sync

Na podstawie danych portalu PRnews.pl. – klienci indywidualni, jedynie konta złotowe, bez rachunków oszczędnościowych.

Wyniki raportu są odzwierciedleniem atrakcyjnej i różnorodnej oferty Grupy Alior Banku skierowanej zarówno do klientów ceniących sobie zalety bankowości tradycyjnej, jak również do klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej i mobilnej. Szczególnie dużym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się konto „Konto Rozsądne” Alior Banku, którego głównym benefitem jest możliwość uzyskania 3% zwrotu wydatków poniesionych za zakupy spożywcze.

Raport portalu PRNews.pl powstał na podstawie porównania przyrostu liczby ROR-ów netto, stanowiącego różnicę między otwartymi i zamkniętymi kontami osobistymi w dwudziestu bankach objętych badaniem. Według stanu na koniec 2013 roku, banki te prowadziły 27,4 mln ROR-ów, czyli o milion więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Dodatkowe informacje o raporcie portalu PRNews.pl są dostępne pod adresem:
prnews.pl/raporty/raport-prnewspl-rynek-kont-osobistych-iv-kw-2013-3085978

***
Kontakt dla mediów:

Dariusz Kozdra, United PR – [email protected], kom 600 200 538
Julian Krzyżanowski, Rzecznik Prasowy, Alior Bank – [email protected], kom 782 892 258

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych