Alior Bank wspiera akcję „Czytam w podróży… Herberta”

W ramach nawiązanej współpracy z Fundacją im. Zbigniewa Herberta, Alior Bank został partnerem inicjatywy „Czytam w podróży… Herberta”, której ideą jest promocja czytelnictwa oraz upowszechnianie twórczości jednego z najwybitniejszych polskich poetów XX wieku. Pracownicy Banku wezmą udział w drugiej edycji akcji, która odbędzie się 27 marca br., w wybranych miastach.

„Czytam w podróży… Herberta” to wyjątkowa akcja społeczna organizowana przez Fundację im. Zbigniewa Herberta i wspierana przez Alior Bank. Tegoroczna edycja wydarzenia zaangażuje setki osób,
w tym uczniów i absolwentów szkół im. Zbigniewa Herberta z całej Polski oraz pracowników Banku. Będą oni promować twórczość autora „Pana Cogito” i zachęcać do czytania w drodze, zarówno do szkoły, pracy, miejsca wymarzonego urlopu, czy w podróży służbowej.

27 marca br. na terenie całego kraju wolontariusze będą rozdawać zakładki do książek z fragmentami utworów sławnego poety. Tego dnia, specjalne zakładki będą również rozdawane w ponad 200 oddziałach Alior Banku w 95 polskich miastach.

Alior Bank od początku swojej działalności aktywnie wspiera projekty kulturalne, dlatego chętnie włączyliśmy się w działania realizowane przez Fundację im. Zbigniewa Herberta. Spodobała nam się idea projektu „Czytam w podróży… Herberta”, która nie tylko promuje twórczość wielkiego polskiego poety, ale również czytelnictwo- mówi Julian Krzyżanowski, rzecznik Alior Banku. Cieszymy się, że w niebanalny sposób możemy zachęcić ludzi do urozmaicenia codziennej podróży do szkoły i pracy czytaniem – dodaje przedstawiciel Alior Banku.

Mamy coraz mniej czasu na obcowanie z kulturą. Napięty plan dnia oraz rosnąca liczba zajęć
i obowiązków sprawiają, że coraz rzadziej sięgamy po książkę, czy tomik poezji – mówi Maria Dzieduszycka, prezes Fundacji im. Zbigniewa Herberta, inicjatorka akcji. Zbigniew Herbert jest dla nas inspiracją. Swoim życiem i twórczością przekazał nam ogromną pasję do literatury oraz podróży. Tak zrodził się pomysł „Czytam w podróży… Herberta”. Mamy nadzieję, że akcja z roku na rok będzie zwiększała swój zasięg, docierając do coraz szerszego grona odbiorców – dodaje Maria Dzieduszycka.

Fundacja im. Zbigniewa Herberta została powołana w 2010 roku z inicjatywy Pani Katarzyny Herbert, wdowy po poecie. Głównym założeniem Fundacji jest popularyzacja i promocja twórczości Zbigniewa Herberta w Polsce i na świecie. Fundacja co roku przyznaje Międzynarodową Nagrodę Literacką im. Zbigniewa Herberta, której celem jest wyróżnianie w dziedzinie literatury światowej wybitnych dokonań artystycznych i intelektualnych, nawiązujących do świata wartości wybitnego poety.

Więcej informacji o akcji społecznej „Czytam w podróży… Herberta” można znaleźć na stronie internetowej Fundacji im. Zbigniewa Herberta:www.fundacjaherberta.com oraz na profilu Fundacji na portalu Facebook: pl-pl.facebook.com/FundacjaHerberta.
***

Alior Bank jest dynamicznie rozwijającym się bankiem uniwersalnym, liderem pod względem innowacyjności i liczby pozyskiwanych klientów. Bank osiągnął swoją pozycję dzięki ofercie nowatorskich produktów i usług, wyznaczających nowe standardy w polskiej bankowości, stworzeniu czwartej co do wielkości sieci dystrybucji (ponad 850 placówek), a także nowoczesnej platformie informatycznej, obejmującej bankowość internetową, bankowość mobilną oraz centra obsługi telefonicznej. Alior Bank kieruje swoją ofertę zarówno do klientów indywidualnych jak
i biznesowych, łącząc zasady tradycyjnej bankowości z innowacyjnymi produktami. To zaowocowało zaufaniem ponad 2 mln klientów w ciągu 5 lat funkcjonowania na rynku. W grudniu 2012 r. akcje Alior Banku zadebiutowały na GPW. Giełdowy debiut poprzedziła oferta publiczna o łącznej wartości 2,1 mld zł – była to tym samym największa oferta publiczna prywatnej spółki w ponad 21-letniej historii GPW. W marcu 2014 roku akcje Alior Banku zadebiutowały w indeksie WIG20.

Kontakt dla mediów:
Julian Krzyżanowski, Rzecznik Prasowy, Alior Bank – [email protected], kom 782 892 258
Dariusz Kozdra, United PR – [email protected] , kom 600 200 538

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych