Udany III kwartał Redanu

Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za trzeci kwartał br. Od lipca do września 2013 roku Grupa Redan wypracowała 2,9 mln zł zysku na sprzedaży. To najlepsze wyniki w porównaniu do analogicznych okresów kilku poprzednich lat. Narastająco przez 9 miesięcy br. obroty Grupy wzrosły r./r. o 8,2% do 330,1 mln zł. Poprawę uzyskano w sieci dyskontowej i modowej. Segment fashion w październiku zanotował jednak pogorszenie sprzedaży, co było spowodowane opóźnieniem we wprowadzeniu nowej kolekcji. Problem zatowarowania Top Secret został już rozwiązany.

„W porównaniu do trzecich kwartałów ostatnich kilku lat w tym roku wypracowaliśmy najlepszy wynik na sprzedaży, czyli na naszym podstawowym biznesie.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. „Poprawę wyników osiągnęliśmy zarówno w części dyskontowej jak i modowej. Jest to efekt wdrażanych działań optymalizacyjnych. Uzyskaliśmy wzrost marży handlowej, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu kosztów bieżących.” – podkreślił.
Grupa Redan, właściciel popularnych marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket narastająco od początku roku miała 330,1 mln zł obrotów, czyli 8,2% więcej niż rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 6% do 140,8 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przez pierwsze 9 miesięcy 2013 r. zmniejszyły się r./r. o 5,2% do
135,3 mln zł. W efekcie od stycznia do września br. Grupa Kapitałowa poniosła jedynie 0,5 mln zł straty netto, co było jednak wynikiem o 14,4 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie 2012 r.
„W segmencie marek modowych w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy br. uzyskaliśmy znaczną poprawę wyników.” – zauważył Wiceprezes Zarządu Redan S.A. Obroty segmentu fashion od stycznia do września br. zwiększyły się o 11,5% do 162,5 mln zł. Marża handlowa brutto wzrosła o 5% do
73 mln zł, a koszty sprzedaży i zarządu spadły o 7,3% do 74,5 mln zł. Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem, w segmencie modowym zanotowano 3 mln zł straty. Oznacza to jednak poprawę o 11 mln zł względem tego samego okresu 2012 r. „Pozytywne efekty przynosi zmiana struktury sprzedaży w kierunku rozwoju rentownych kanałów dystrybucji, a minimalizowaniu pozostałych. Finalizujemy plan zamknięcia nierentownych placówek, tak aby w przyszłym roku ten kanał nie przynosił już strat.” – dodał Bogusz Kruszyński – „Jednocześnie pracujemy intensywnie nad poprawą oferty dla klientów, co będzie źródłem wzrostów sprzedaż, a tym samym wyników, w kolejnych sezonach”.
W segmencie modowym w październiku Grupa zanotowała jednak pogorszenie sprzedaży. Obroty spadły r./r. o 20% do 18,8 mln zł. „To konsekwencja przede wszystkim opóźnienia we wprowadzeniu do sklepów pełnej oferty jesień/zima.” – stwierdził Bogusz Kruszyński – „Pod koniec października półki sklepów Top Secret były już wypełnione bieżącą kolekcją.”
„Sieć dyskontowa TextilMarket przez ostatnie miesiące regularnie poprawia obroty w porównaniu do roku poprzedniego, i – co ważniejsze – osiąga wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych. W naszej ocenie efekty przeprowadzonej restrukturyzacji są trwałe i poprawa wyników będzie systematycznie osiągana także w kolejnych okresach.” – stwierdził Bogusz Kruszyński.
Po trzech kwartałach br. segment dyskontowy zanotował wzrost obrotów r./r. o 5,5% do
167,4 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto poprawiła się o 8% do 67,6 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu były mniejsze o 1,4% i wyniosły 59,3 mln zł. W efekcie wynik przed opodatkowaniem sektora dyskontowego wyniósł 6,6 mln zł, w porównaniu do 0,2 mln zł straty
w pierwszych trzech kwartałach 2012 r.
„Bieżące wyniki – łącznie ze sprzedażą w październiku – sieci TextilMarket wskazują, że w skali całego roku bardzo dobrze zarobimy na tym segmencie.” – stwierdził Bogusz Kruszyński.

***
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych