
Grupa Kapitałowa Redan opublikowała skonsolidowane wyniki za trzeci kwartał br. Od lipca do września 2013 roku Grupa Redan wypracowała 2,9 mln zł zysku na sprzedaży. To najlepsze wyniki w porównaniu do analogicznych okresów kilku poprzednich lat. Narastająco przez 9 miesięcy br. obroty Grupy wzrosły r./r. o 8,2% do 330,1 mln zł. Poprawę uzyskano w sieci dyskontowej i modowej. Segment fashion w październiku zanotował jednak pogorszenie sprzedaży, co było spowodowane opóźnieniem we wprowadzeniu nowej kolekcji. Problem zatowarowania Top Secret został już rozwiązany.
„W porównaniu do trzecich kwartałów ostatnich kilku lat w tym roku wypracowaliśmy najlepszy wynik na sprzedaży, czyli na naszym podstawowym biznesie.” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A. „Poprawę wyników osiągnęliśmy zarówno w części dyskontowej jak i modowej. Jest to efekt wdrażanych działań optymalizacyjnych. Uzyskaliśmy wzrost marży handlowej, przy jednoczesnym obniżeniu poziomu kosztów bieżących.” – podkreślił.
Grupa Redan, właściciel popularnych marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TextilMarket narastająco od początku roku miała 330,1 mln zł obrotów, czyli 8,2% więcej niż rok wcześniej. Marża handlowa brutto wzrosła o 6% do 140,8 mln zł. Z kolei koszty sprzedaży i ogólnego zarządu przez pierwsze 9 miesięcy 2013 r. zmniejszyły się r./r. o 5,2% do
135,3 mln zł. W efekcie od stycznia do września br. Grupa Kapitałowa poniosła jedynie 0,5 mln zł straty netto, co było jednak wynikiem o 14,4 mln zł lepszym niż w analogicznym okresie 2012 r.
„W segmencie marek modowych w trakcie pierwszych dziewięciu miesięcy br. uzyskaliśmy znaczną poprawę wyników.” – zauważył Wiceprezes Zarządu Redan S.A. Obroty segmentu fashion od stycznia do września br. zwiększyły się o 11,5% do 162,5 mln zł. Marża handlowa brutto wzrosła o 5% do
73 mln zł, a koszty sprzedaży i zarządu spadły o 7,3% do 74,5 mln zł. Na poziomie wyniku przed opodatkowaniem, w segmencie modowym zanotowano 3 mln zł straty. Oznacza to jednak poprawę o 11 mln zł względem tego samego okresu 2012 r. „Pozytywne efekty przynosi zmiana struktury sprzedaży w kierunku rozwoju rentownych kanałów dystrybucji, a minimalizowaniu pozostałych. Finalizujemy plan zamknięcia nierentownych placówek, tak aby w przyszłym roku ten kanał nie przynosił już strat.” – dodał Bogusz Kruszyński – „Jednocześnie pracujemy intensywnie nad poprawą oferty dla klientów, co będzie źródłem wzrostów sprzedaż, a tym samym wyników, w kolejnych sezonach”.
W segmencie modowym w październiku Grupa zanotowała jednak pogorszenie sprzedaży. Obroty spadły r./r. o 20% do 18,8 mln zł. „To konsekwencja przede wszystkim opóźnienia we wprowadzeniu do sklepów pełnej oferty jesień/zima.” – stwierdził Bogusz Kruszyński – „Pod koniec października półki sklepów Top Secret były już wypełnione bieżącą kolekcją.”
„Sieć dyskontowa TextilMarket przez ostatnie miesiące regularnie poprawia obroty w porównaniu do roku poprzedniego, i – co ważniejsze – osiąga wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych. W naszej ocenie efekty przeprowadzonej restrukturyzacji są trwałe i poprawa wyników będzie systematycznie osiągana także w kolejnych okresach.” – stwierdził Bogusz Kruszyński.
Po trzech kwartałach br. segment dyskontowy zanotował wzrost obrotów r./r. o 5,5% do
167,4 mln zł. W tym okresie marża handlowa brutto poprawiła się o 8% do 67,6 mln zł, a koszty sprzedaży i ogólnego zarządu były mniejsze o 1,4% i wyniosły 59,3 mln zł. W efekcie wynik przed opodatkowaniem sektora dyskontowego wyniósł 6,6 mln zł, w porównaniu do 0,2 mln zł straty
w pierwszych trzech kwartałach 2012 r.
„Bieżące wyniki – łącznie ze sprzedażą w październiku – sieci TextilMarket wskazują, że w skali całego roku bardzo dobrze zarobimy na tym segmencie.” – stwierdził Bogusz Kruszyński.
***
Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka aktywnie wspiera Fundację Happy Kids.