PKO Bank Polski kolejny raz nagrodzony w konkursie Szpalty Roku 2013

Poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”, serwis internetowy SKO oraz miesięcznik dla pracowników „Nasz Bank” zostały nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu „Szpalty Roku”. Wydawnictwa customowe PKO Banku Polskiego, jako pierwsze w tym segmencie pism, poszerzają swój zasięg i będą dostępne na tablety.

Na konkurs nadesłano ponad 150 tytułów w kategoriach: publikacja wewnętrzna, zewnętrzna oraz elektroniczna. W kategorii magazyn zewnętrzny tytuł Srebrnej Szpalty otrzymał poradnik ekonomiczny dla najmłodszych „Brawo Bank”. To już druga nagroda dla tego tytułu w tym konkursie, dwa lata wcześniej został wyróżniony Grand Prix. Ukazujący się od grudnia 2010 roku, jako dodatek do „Poradnika Bankowego”, magazynu dla klientów PKO Banku Polskiego, kwartalnik jest jednym z filarów Programu Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych. „Brawo Bank” kierowany jest do dzieci w wieku od 5 do 9 lat, a podstawowym jego celem jest idea – bawiąc uczyć. Treści zawarte w kwartalniku i jego szata graficzna dostosowane są do percepcji młodego czytelnika. Na 16 stronach podsuwa interesujące pomysły na kreatywne spędzanie czasu i zabawę. Ponadto, dzięki lekturze, najmłodsi otrzymują w przystępny sposób wiedzę bankową, poznają zagadnienia związane z takimi kwestiami jak pieniądze, oszczędzanie czy wydawanie, zarabianie i inwestowanie.

– Nagroda Szpalty Roku to ważne wyróżnienie. Jest potwierdzeniem, że w działaniach komunikacyjnych przyjęliśmy właściwy kierunek, jakim jest interakcja z Czytelnikami. Działania edukacyjne prowadzone na łamach „Brawo Banku” pomagają przybliżyć dzieciom pojęcia ekonomiczne oraz zagadnienia dotyczące oszczędzania i gospodarowania pieniędzmi. Kształtują także postawy obywatelskie wśród najmłodszych w obszarze dbałości o środowisko i oszczędzania zasobów naturalnych. Zrobiliśmy kolejny krok i jako pierwszy Bank w Polsce, udostępniamy nasze wydawnictwa także w wersji multimedialnej na tablety. Liczę, że dzięki temu dotrzemy do jeszcze większej liczby odbiorców – mówi Agnieszka Kielichowska, dyrektor Biuro Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej.

Aplikacje umożliwiające przeglądanie elektronicznej wersji „Poradnika Bankowego” i „Brawo Banku”, będzie można pobrać od poniedziałku 27 maja w AppStore i Google Play pod hasłem Poradnik Bankowy. Więcej informacji oraz bezpośrednie linki aplikacji będą dostępne również na stronie www.poradnikbankowy.pkobp.pl.

Innowacje PKO Banku Polskiego zauważyło także jury konkursu – tytułem Brązowej Szpalty w kategorii medium elektroniczne nagrodzono powstały w kwietniu 2012 roku serwis internetowy SKO (www.sko.pkobp.pl). Celem nowoczesnej platformy interaktywnej jest rozpowszechnianie idei oszczędzania oraz praktyczna edukacja finansowa uczniów szkół podstawowych. Dzieci uczą się świadomego gospodarowanie własnym mini budżetem oraz korzystania z usług bankowości elektronicznej. Serwis internetowy SKO to znacznie więcej niż „strona www”. Dzięki niemu możliwe staje się założenie pierwszego, własnego konta bankowego dostosowanego do wieku i gustu dziecka.

– Jesteśmy dumni, że Szkolne Kasy Oszczędności, które są jedynym rozwiązaniem tego rodzaju w Polsce i unikalnym projektem w skali światowej, zostały po raz kolejny docenione. O sukcesie projektu najlepiej świadczy fakt, że spotyka się on z ogromnym zainteresowaniem dzieci. Do nowego programu przystąpiły już blisko 4 tysiące szkół podstawowych, a liczba internetowych kont młodych ludzi przekroczyła 135 tysięcy. Sukces, jaki osiągnęliśmy, motywuje nas do wytężonej pracy nad dalszą rozbudową oferty – podkreślił Michał Macierzyński, dyrektor Biura Innowacji.

W konkursie wyróżniono również magazyn pracowników PKO Banku Polskiego „Nasz Bank”, wydawany od 1994 roku, skierowany do ponad 28,5 tysiąca pracowników PKO Banku Polskiego. Tworzony przez nich samych miesięcznik jest ważnym narzędziem komunikacji wewnętrznej w Banku. Pracownicy inicjują tematy i są autorami większości publikowanych materiałów. W przypadku tak dużej organizacji, jaką jest PKO Bank Polski, sprawne dotarcie do wszystkich z informacją jest kluczowym elementem zarządzania, pozwalającym zwiększać skuteczność działania.

Szpalty Roku to konkurs dla wydawców i twórców prasy firmowej organizowany od 2008 roku przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Profesjonaliści, pod przewodnictwem znanego krytyka i publicysty Tomasza Raczka, wyróżnili najlepsze magazyny firmowe. Jury oceniało wydawnictwa custom publishing, które najlepiej opanowały sztukę projektowania graficznego i warsztatu dziennikarskiego. Eksperci zwracali uwagę między innymi na: artystyczne ambicje w projektowaniu makiet, redakcyjny profesjonalizm, odkrywcze i wnikliwe ujęcia tematów artykułów, niestandardowe i wymykające się schematom rozwiązania graficzne i typograficzne.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2013 roku wyniósł 781,4 mln zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport Roczny PKO Banku Polskiego za 2011 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank zwyciężył w tej kategorii już drugi rok z rzędu. PKO Bank Polski otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu 50 największych banków w Polsce 2012 branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za Najwyższą efektywność w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse – jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu 100 najcenniejszych firm „Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która nagrodziła Bank oraz Inteligo Financial Services statuetką Dobroczyńcy Roku 2010 oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych