Plast – Box SA: optymistyczne wyniki za III kwartały 2012

Po satysfakcjonującym rozstrzygnięciu pierwszego półrocza 2012 roku producent opakowań z tworzyw sztucznych, słupski PLAST-BOX SA, odnotował wzrost sprzedaży w kolejnych miesiącach. W ciągu III kwartałów spółka narastająco osiągnęła przychody netto ze sprzedaży o 26,3% wyższe od uzyskanych w analogicznym okresie 2011 roku. Tendencję wzrostową wykazały również EBITDA oraz zysk netto i brutto.
Producent wyrafinowanych opakowań z tworzyw sztucznych Plast-Box S.A. po trzech kwartałach 2012 roku utrzymuje wysokie tempo wzrostu. Przyrost sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku o 26,3 % daje podstawy do optymizmu w zakresie zrealizowania prognozy przychodów na ten rok, w której założono całoroczny wzrost przychodów netto o 21,9 % . Wartość sprzedaży wynosząca 121 024 tyś zł w 2012 roku pozostaje w zasięgu ręki.

„Duże inwestycje w maszyny przynoszą znaczącą poprawę efektywności, o czym świadczy polepszenie wartości EBITDA o 59,7 % . Za 9 miesięcy EBITDA wynosi 10 866 tyś zł przy sprzedaży 93 130 tyś zł. Wzrost zysku brutto o 35,2 % i zysku netto o 15,1 % to także dobre rezultaty, świadczące o tym, że Plast-Box z powodzeniem realizuje strategię wzrostu” – mówi prezes zarządu Krzysztof Pióro.

Zarząd jednocześnie, jak co miesiąc, opublikował wyniki jednostkowe spółki matki w grupie, zlokalizowanej w Słupsku. Po październiku narastająco sprzedaż wyniosła 85 482 tyś zł, co oznacza postęp o 19,7 % w stosunku do ubiegłego roku. EBITDA wzrosła o 44,7 % osiągając 8 449 tyś zł, a zysk netto o 35,9 % przekraczając wartość 2 700 tyś zł.

Z powyższych informacji wynika, że i tak dobre wyniki spółki matki są jeszcze wzmacniane przez spółkę córkę na Ukrainę, co z pewnością potwierdza sensowność wybudowania tam i oddania do użytku w 2011 roku nowej fabryki.

Plast-Box S.A. w 2012 roku prowadzi kolejny pakiet dużych inwestycji w maszyny, co zapowiada wdrożenie do sprzedaży nowych produktów, często skierowanych do nowych klientów, w 40 % w Polsce, w 60 % w eksporcie do Rosji, Ukrainy i wielu krajów Unii Europejskiej, głównie w branży spożywczej. Prezes Plast-Boxu mawia, że pomysł na spółkę jest prosty: nowe produkty, nowi klienci i ciągły wzrost efektywności i jakości produktów. Najwyraźniej prosta strategia przynosi interesujące rezultaty.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych