Zyskownie i przyjaźnie – Plast- Box SA

Firma Plast-Box SA z powodzeniem funkcjonuje już od 1983 roku. Od początku istnienia rozwój spółki przebiegał bardzo dynamicznie. Przez blisko trzy dekady Plast – Box SA przechodził liczne transformacje, które pozwoliły mu przeobrazić się, z obdarzonej potencjałem firmy prywatnej, w spółkę giełdową zatrudniającą w grupie kapitałowej ok 250 osób i będącą jednym z liderów w branży opakowań z tworzyw sztucznych w Polsce.

Plast – Box SA od 30 lat pracuje na opinię renomowanego producenta, który swoje opakowania wytwarza przy zachowaniu najwyższych standardów i norm bezpieczeństwa. Ich spełnianie zostało przypieczętowane certyfikatem HACCP (pełne bezpieczeństwo produkcji dla żywności) i wciąż jest potwierdzane zamówieniami składanymi na wyroby spółki przez setki przedsiębiorstw z branży spożywczej, z Polski i z wielu krajów Europy, w tym z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Połowa sprzedaży trafia właśnie do podmiotów produkujących żywność (np. przetwory mleczne, warzywne, ryby), a połowa do producentów wyrobów chemicznych (np. farby, materiały sypkie dla budownictwa, nawozy sztuczne).

Wyspecjalizowana produkcja

Specjalnością firmy Plast-Box SA są plastikowe opakowania – wyrafinowane wiaderka i pojemniki, o zróżnicowanej wielkości, od 0,55 litra do 33 litrów, zamykane, z uchwytami, kolorowe, z nadrukiem oraz te zdobione etykietami IML. Tak szeroka gama uniwersalnych produktów jest wciąż poszerzana dzięki nowoczesnemu, wysokowydajnemu parkowi technicznemu oraz zaawansowanemu know-how – inwestycje w ostatnich trzech latach w tym obszarze przekroczyły 30 mln zł. Prawdziwą wizytówką firmy są wiadra etykietowane za pomocą awangardowej technologii IML (In-Mould-Labeling). Technika ta umożliwia uzyskanie wysokiej jakości obrazu wprowadzanego trwale w strukturę opakowania w czasie jego produkcji. W efekcie etykieta pozostaje odporna na działanie czynników zewnętrznych, jest czytelna i atrakcyjna wizualnie przez długi czas. „Chcemy, aby pojemniki nie tylko pod względem czystości chemicznej i wytrzymałości fizycznej, lecz także pod względem estetycznej atrakcyjności wzbudzały uznanie u naszych klientów. Metoda IML daje pełną swobodę kreacji grafikom, co jest niezmiernie istotne zwłaszcza przy projektowaniu etykiet do różnych produktów spożywczych, których opakowania mają u klientów budzić ciepłe emocje i przyjazne skojarzenia” – mówi Krzysztof Pióro, Prezes spółki Plast –Box SA.

Plast-Box SA wyczulony na nowe trendy

Rosnąca w ostatnich latach popularność opakowań z tworzyw sztucznych sprawiła, że producenci stopniowo rezygnują z foliowych (woreczki), kartonowych czy szklanych pojemników. Za wyborem opakowań nowej generacji przemawiają zarówno względy praktyczne (pojemniki plastikowe są tańsze, łatwiejsze w transporcie i w składowaniu), jak i dbałość o środowisko – Plast-Box zadbał o to aby móc pochwalić się możliwościami produkcyjnymi pojemników, które ulegają samodegradacji.

Plast-Box oprócz uruchamiania produkcji nowych pojemników w tym roku rozpoczął produkcję nowej plastikowej rączki do wiader 20L, która wraz z wiadrem może być poddana recyklingowi zapewniającemu wysoki standard jednorodności i czystości uzyskanego przemiału. Plast – Box SA wprowadził w tym roku do swojego asortymentu również nowe pokrywki do okrągłych wiader foliowanych, które przeznaczone są do kompletowania z trzema popularnymi typami okrągłych wiader o pojemności 3, 5 oraz 10 l. Funkcjonalne przykrycia z uwagi na zastosowane rozwiązania konstrukcyjne kierowane są przede wszystkim do odbiorców z branży spożywczej. Projektanci słupskiej spółki zadbali by wszystkie pokrywki miały przygotowane przetłoczenie do montowania pompek dozujących, szczególnie przydatnych w cateringu. Tak duża dbałość o szczegóły konstrukcyjne sprawia, że opakowaniami Plast – Box SA interesują się producenci różnego rodzaju sosów spożywczych, przetworów owocowo – warzywnych i mlecznych.

Imponujące wyniki finansowe
Przyrosty sprzedaży i wzrosty rentowności plasują spółkę Plast-Box SA w czołówce najbardziej dynamicznych firm na giełdzie papierów wartościowych. Pomimo spowolnienia gospodarczego na rynkach firma świetnie sobie radzi, wciąż zdobywając nowych klientów i wchodząc w nowe segmenty rynku. Krzysztof Pióro, pełniący od marca 2012 roku funkcję prezesa spółki, kontynuuje dotychczasową, wieloletnią strategię firmy, która również w tym roku umożliwia wypracowanie w spółce wzrostów sprzedaży, wzrostu rentowności operacyjnej i zysku netto. W I półroczu 2012 aż 21,4% (wartościowo) pojemników trafiło do państw Europy Zachodniej. Szczególnie dużą dynamiką wzrostu sprzedaży odznaczały się takie kraje jak: Francja z 50,7% wzrostem wartości sprzedaży w stosunku do 6 miesięcy 2011 roku, Wielka Brytania z 46,7% przyrostem, Szwecja oraz Holandia, również z dynamiką przekraczającą 30%. Szczególnym przedmiotem dumy w spółce jest eksport na trudny rynek Wielkiej Brytanii, generujący już 11,9% udziału w strukturze sprzedaży zagranicznej spółki. Podsumowując przychody ze sprzedaży po I półroczu 2012 roku, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, spółka odnotowała wzrost o 27,8% . Zysk brutto wzrósł o 69,8%, zysk netto o 23,7 % , a wskaźnik EBITDA o 44,7%.
Technologia w zgodzie z naturą

Plast – Box jest nie tylko rzetelnym partnerem w biznesie, ale też firmą odpowiedzialną społecznie. Jest to spółka oferująca stabilne zatrudnienie i wzorowe warunki pracy. Maszyny i urządzenia stosowane w produkcji dostosowane są do standardów Unii Europejskiej pod względem energochłonności i zabezpieczeń środowiskowych – wyposażenie obu fabryk Plast-Box, w Polsce i na Ukrainie, kupowane jest w krajach Zachodniej Europy . Produkty podlegają procesom recyklingu i , na żądanie klienta, biodegradacji. Plast-Box jest spółką rosnącą, zyskowną i przyjazną.

www.plast-box.com

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych