Wszystkie media społecznościowe w jednym miejscu, czy to możliwe?

Poniższy materiał to recenzja Krzysztofa Fiedorka, przedstawiająca serwis do planowania i publikowania postów w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram, Twitter, Pinteres, YouTube, LinkedIn i innych. Platforma przyda się wszystkim tym, którzy prowadzą działania w wielu social mediach jednocześnie, oraz potrzebującym wsparcia w sprawnym zorganizowaniu pracy.
PublBox reklamuje się jako zautomatyzowany serwis dla blogerów, biznesu, organizacji pozarządowych i specjalistów od social media. Dostajemy tu możliwość zaplanowania i automatycznego opublikowania postów, aż do ośmiu portali społecznościowych. Obecnie PublBox obsługuje platformy:
Facebook

Twitter

Instagram

Pintereset

LinkedIn

YouTube

VKontakte

Odnoklassniki
Tradycyjnie, jak w większości podobnych platform i programów, problematyczne jest planowanie postów na Instagramie, ze względu na ograniczone API tego serwisu. W PublBox do obsługi Instagrama potrzebna jest więc również aplikacja mobilna na smartfonie, do której system przekazuje wszystkie dane, o wskazanej porze wysyła przypomnienie, następnie kilkoma kliknięciami należy opublikować zaplanowany post.

Konfigurowanie kont jest intuicyjne. Najpierw zakładamy „projekt” lub kilka. Po kliknięciu każdej z ikon pojawia się prośba o autoryzowanie aplikacji w serwisie i nadanie jej uprawnień do publikowania w wybranym portalu społecznościowym. Uprawnienia te można oczywiście w każdej chwili usunąć. Do każdego projektu można przypisać po jednym koncie z każdego portalu. To ważne dla osób, które na przykład obsługują kilku klientów albo marek. Dla każdej wystarczy założyć projekt i podpiąć do niego właściwe profile.^06625DD49A0EFAA39B0A1EB2D8F5EEE90E157CA6AEE3F6776B^pimgpsh_fullsize_distr

Kiedy ten krok mamy już za sobą, warto zajrzeć do ciekawego narzędzia, jakim jest kreator „Strategia Treści”. Na podstawie ankiety, dotyczącej:
rodzajów publikowanych treści,

ich częstotliwości,

założonego celu, jaki chcemy osiągnąć,
system zaproponuje nam optymalne dni, godziny a nawet wydźwięk publikacji. Jeśli nie mamy już własnej, zbudowanej i określonej strategii, takie narzędzie może okazać się przydatne, a na pewno warte wypróbowania i przetestowania.

Jak podkreślają autorzy PublBoksa, algorytm wybiera najlepsze rozwiązanie spośród 2500 opcji. Potrafi obliczyć właściwą proporcję typów treści, optymalny czas publikacji, a nawet daje wskazówki do pisania unikalnych postów i przypomina zapominalskim, kiedy przygotować nową publikację. Strategię rozpisać można na kilka dni, lub kilka tygodni.

Kolejnym krokiem jest przygotowanie samego posta. Tutaj jedna, ale dość istotna uwaga. System umożliwia nam dwa różne podejścia:
przygotowanie posta do każdego serwisu osobno

lub jednego wpisu do wszystkich, ewentualnie do kilku wybranych portali.
Lepszym i bezpieczniejszym podejściem będzie to pierwsze. Przede wszystkim dlatego, że każdy z serwisów społecznościowych ma nieco inną specyfikę, którą warto uwzględnić. Ponadto powinniśmy pamiętać o tym, że:
na Instagramie lepiej opublikować grafikę kwadratową,

Twitter ma ograniczoną liczbę znaków we wpisie,

na LinkedIn nie działają hasztagi.

Ciekawym narzędziem jest wbudowany w PublBox Edytor Graficzny. Pozwala na podstawowe zabiegi edycyjne na przesłanych plikach (jest pod tym względem nieco podobny do Canvy). Oferuje również bazę gotowych grafik, projektów i nakładek. To także oszczędza czas i pozwala przygotować grafikę optymalną dla każdego serwisu z osobna

Tu kolejna uwaga – planując post z linkiem, z którego automatycznie ma pobrać się grafika Facebooka, warto najpierw przepuścić stronę przez Facebook Debugger. Dla pewności, że portal Marka Zuckerberga grafikę faktycznie zaciągnie. Zdarzają się niestety sytuacje, kiedy FB obrazka z linku nie wczyta. PublBox nie sprawdzi tego za nas i post będzie dodany bez grafiki. A po opublikowaniu, zdjęcia dodać już nie można.

Kiedy treść jest już przygotowana i sprawdzona, można planować publikację. System PublBox umożliwia wybranie daty i godziny z interwałem pięciominutowym. Podpowiada też – na podstawie własnego algorytmu – najlepszą jego zdaniem porę publikacji dla wprowadzonej treści.

Zaplanowane posty widoczne są w zakładce Smart Kalendarz. Do czasu opublikowania z tego poziomu można je jeszcze edytować, poprawiać lub usuwać. Tutaj też można zajrzeć po podpowiedzi i inspiracje, jeśli chodzi o tematy kolejnych publikacji w przyszłości. Można też ustawić przypomnienie o ważnym terminie.
^51FDDC8A1B69091D33769B74FD9386AED2D9439F7C925E59F9^pimgpsh_fullsize_distr

Kiedy nadejdzie ustawiona wcześniej godzina, zaplanowane posty zostaną opublikowane we wskazanych miejscach, a na aplikację mobilną przyjdzie powiadomienie o konieczności kliknięcia zgody na publikację na Instagramie. Ważna informacja dla osób zalogowanych jednocześnie na kilka kont Instagrama na jednym urządzeniu: w chwili nadejścia powiadomienia smartfon powinien być zalogowany na koncie, na którym ma nastąpić publikacja. Autorzy aplikacji pracują jeszcze nad możliwością przelogowywania się z konta na konto bez utraty przesłanych danych.

Obsługa kilku platform z jednego miejsca, zwłaszcza dla osób obsługujących wiele portali społecznościowych i wiele kont, jest czymś nieocenionym, bowiem czas w pracy bezcenny.

Po zalogowaniu się do PublBox mamy do dyspozycji kilka wideo tutoriali z polskimi napisami, które pomogą postawić pierwsze kroki i opanować obsługę narzędzia. Do dyspozycji jest też czat na żywo z pomocą techniczną. Obsługiwaną co ważne przez ludzi, a nie boty.

W darmowej wersji PublBox oferuje możliwość obsługi dwóch użytkowników i pięciu stron w podstawowej funkcjonalności. Dwa płatne plany taryfowe kierowane są do osób pracujących z większą liczbą kont i stron oraz oczekujących bardziej zaawansowanych rozwiązań planistycznych. Można je wykupić na 1, 3 lub 12 miesięcy.

 

Krzysztof Fiedorek

 

 

 

Źródło: Artykuł partnerski

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych