Atak phishingowy na klientów banku ING

W ostatnich dniach wielu klientów ING Banku Śląskiego otrzymało e-maile z prośbą o podanie danych dostępowych do konta bankowego (próba wyłudzenia danych tzw. metodą phishingu). W związku z zaistniałą sytuacją należy pamiętać, że banki nigdy nie proszą o podanie tego typu informacji.

Do skrzynek poczty elektronicznej polskich internautów docierały e-maile z informacją pochodzącą rzekomo od ING Banku Śląskiego. Bank poinformował jednak, że nie ma nic wspólnego z rozsyłanymi wiadomościami, z których treści wynikało, że potencjalne ofiary, otrzymały informacje o nieautoryzowanym dostępie do rachunku oraz o związanej z tą próbą blokadzie konta bankowego.

Wiadomość e-mail zawierała informację mówiącą, że w celu odblokowania dostępu do konta, należy zalogować się na stronie, której adres jest podany w wiadomości, a która była łudząco podobna do serwisu logowania do systemu transakcyjnego banku.

“Fałszywa strona zachęca do podanie pełnego hasła do systemu ING BankOnLine jak i numeru PESEL i w ten sposób otrzymuje dostęp do Twojego konta” – podano w komunikacie na stronie ING. Dzięki uzyskaniu danych dostępowych do konta, cyberprzestępcy mogą ukraść znajdujące się na nim środki.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych