Pierwsze urodziny nowego SKO

Zrewitalizowane Szkolne Kasy Oszczędności mają już rok. W tym czasie dokonała się prawdziwa rewolucja w oszczędzaniu najmłodszych. Do nowego programu przystąpiło ponad 3,9 tysiąca szkół podstawowych, a liczba internetowych kont dzieci przekroczyła 135 tysięcy.

– Stale rosnąca popularność SKO jest najlepszym dowodem na to, jak udana okazała się rewitalizacja programu. Nowe, internetowe SKO odpowiada na potrzeby zarówno współczesnych uczniów, jak i szkół. Wierzę, że dzięki temu produktowi Bank skutecznie realizuje misję edukacyjną wśród najmłodszego pokolenia Polaków – mówi Małgorzata Kocoń, Dyrektor Biura Młodego Klienta w PKO Banku Polskim.

W Programie SKO uczestniczy łącznie już 4,5 tysiąca społeczności szkolnych, co oznacza, że z PKO Bankiem Polskim oszczędza już co trzecia szkoła podstawowa w Polsce.

Prawie 135 tysięcy dzieci założyło zaś konto w serwisie internetowym SKO, który w pierwszym roku swojego istnienia nagrodzony został między innymi podczas VII Kongresu Gospodarki Elektronicznej w kategorii Projekt Roku, w 16. edycji konkursu “Lider Informatyki” w kategorii Bankowość i Finanse oraz w trakcie IV edycji plebiscytu Złoty Bankier 2012. W kwietniu br. SKO zdobyło także statuetkę „Lidera Świata Finansów” w kategorii najbardziej innowacyjny bank. Jurorzy konkursów doceniali innowacyjność produktu, przyjazny interfejs oraz wkład w edukację ekonomiczną najmłodszego pokolenia programu SKO.

– W ciągu zaledwie roku od momentu powstania program stał się synonimem nowoczesnej i praktycznej edukacji finansowej. SKO to pierwszy, lecz nie ostatni element oferty kierowanej do segmentu młodych klientów. Jest to część długoterminowej strategii, którą konsekwentnie realizuje Bank – mówi Adrian Adamowicz, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej.

W związku z pierwszymi urodzinami serwisu internetowego SKO, Bank wprowadził nowe funkcjonalności: SKO-wiczom towarzyszy Pancernik Hatetepes, który wie jak bezpiecznie wylogować się z serwisu i ostrzega przed wirusami. Ponadto użytkownicy serwisu mogą też powiadomić swoich znajomych o właśnie zdobytej odznace i innych sukcesach w oszczędzaniu za pośrednictwem serwisu Nasza Klasa, klikając w serwisie SKO w „ikonkę nk”.

Profil SKO „Szkoła Oszczędzania” w serwisie Nasza Klasa ma już ponad 63 tysiące fanów. Od marca ubiegłego roku ponad dwukrotnie zwiększyła się też liczba szkół „blogujących” z PKO Bankiem Polskim za pośrednictwem platformy SzkolneBlogi.pl – teraz jest ich już ponad 420. Wielkim sukcesem okazał się także dodatkowy konkurs „Zimowe Oszczędzanie z SKO”, do którego przystąpiło rekordowe 1913 szkół podstawowych z całej Polski. W czasie rywalizacji utworzono ponad 32 tys. rachunków SKO Konto dla Ucznia. Organizowane przez PKO Bank Polski konkursy pozwalają wspierać nie tylko rozwój samego SKO, ale także integrować całe społeczności lokalne zgromadzone wokół programu. W „Konkursie dla SKO” Bank wyróżnił ponad 300 szkół podstawowych, nagrodził też ponad 600 najaktywniejszych nauczycieli (Opiekunów SKO) w Konkursie DEN.

Działania służące upowszechnianiu wiedzy finansowej realizowane są przez PKO Bank Polski od początku jego istnienia. Program Edukacji Ekonomicznej Najmłodszych (PEEN) to kompleksowy projekt edukacyjny dla dzieci w wieku 5-13 lat, ich rodziców i nauczycieli. Jego głównym zadaniem jest przekazywanie podstawowej wiedzy z zakresu finansów, bankowości, kształtowanie nawyku oszczędzania i przedsiębiorczości oraz wyrabianie świadomości społecznej i obywatelskiej. Program jest realizowany w ramach wielu obszarów, między innymi wydawnictw, w tym poradnika ekonomicznego dla najmłodszych „Brawo Bank” (dodatek do „Poradnika Bankowego”, www.poradnikbankowy.pkobp.pl/). Dużą popularnością wśród najmłodszych cieszą się audycje radiowe „SKO – Słuchaj, Kalkuluj, Oszczędzaj” nadawane na antenie Jedynki Polskiego Radia w paśmie Jedynka Dzieciom (http//www.pkobp.pl/uczniowie-i-studenci/szkolne-kasy-oszczednosci/edukacja/audycje-radiowe/). Prowadzone w formule edutainmentu promują wśród najmłodszych ideę oszczędzania.

***

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 3 kwartały 2012 roku wyniósł 2,87 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport Roczny PKO Banku Polskiego za 2011 rok Nagrodą Główną w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Bank zwyciężył w tej kategorii już drugi rok z rzędu. PKO Bank Polski otrzymał także Nagrodę Główną w rankingu 50 największych banków w Polsce 2012 branżowego miesięcznika „Bank”. Doceniona została m.in. dynamika wzrostu sumy bilansowej Banku, a także całokształt jego rynkowej aktywności. Dodatkowo „Gazeta Bankowa” wyróżniła Bank za Najwyższą efektywność w swojej kategorii. PKO Bank Polski po raz kolejny zwyciężył w badaniu infolinii bankowych przeprowadzonym przez firmę ARC Rynek i Opinia. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2012 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego okazała się najcenniejsza w kategorii finanse – jej wartość wyceniono na 3,72 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, według rankingu 100 najcenniejszych firm „Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która nagrodziła Bank oraz Inteligo Financial Services statuetką Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.

Więcej informacji znajduje się w naszym biurze prasowym.

Z przyjemnością odpowiem na dodatkowe pytania.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych