Szacunkowe dane o sprzedaży Grupy Redan za październik i listopad

Grupa Kapitałowa Redan zaprezentowała wstępne wyniki skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które narastająco po 11 miesiącach br. wyniosły 382,2 mln zł. Oznacza to 15% wzrost względem analogicznego okresu 2011 r. Marża handlowa wypracowana przez Grupę była w tym okresie na poziomie 43%, czyli o ponad 2 p.p. niższym w porównaniu do poprzedniego roku.

W samym listopadzie obroty Grupy Redan wyniosły 34,8 mln zł i były o 10% wyższe niż przed rokiem. Szacunkowa marża handlowa sięgnęła 42%, czyli o 6 p.p. mniej niż w listopadzie 2011 r. Z kolei w październiku skonsolidowane obroty licząc rok do roku zwiększyły się o 10% do
44,7 mln zł. Szacunkowa marża handlowa wyniosła wówczas 44% i była o 5 p.p. niższa niż w tym samym miesiącu zeszłego roku. „Na spadek osiąganej marży handlowej decydujący wpływ miały dwa czynniki zasadniczo inne w każdym z segmentów rynku. W części modowej
o wyborze klientów decyduje cena, co zmuszało nas do wprowadzenia głębszych od zakładanych przecen na oferowane przez nas produkty, natomiast w części dyskontowej
szczególnie w listopadzie trwała wyprzedaż słabo rotujących towarów” – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Redan S.A.

Segment dyskontowy
W listopadzie br. w sieci dyskontowej TextilMarket przychody ze sprzedaży wyniosły 16,9 mln zł, czyli tyle ile przed rokiem. Natomiast w październiku br. obroty tego sektora wyniosły 21,3 mln zł (wzrost r/r o 8 %). Narastająco od stycznia do listopada sieć dyskontowa zapewniła 196,3 mln zł obrotów, czyli 14% więcej niż rok wcześniej. Szacunkowa marża handlowa sięgnęła 39%. i była na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego.
Sieć Textilmarket na koniec listopada składała się z 277 sklepów własnych o łącznej powierzchni 61,2 tys. m2, co oznacza 13% przyrost powierzchni handlowej r/r.

„Zmiana dotychczasowej polityki otwarć – efektywnie kontrolowany przyrost sieci przy jednoczesnej redukcji nierentownych marketów, wyprzedaż słabo rotujących towarów – oraz utworzenie przestrzeni na lepszy asortyment, mają dać przestrzeń do poprawy rentowności sieci TextiMarket w przyszłym roku” – komentuje Bogusz Kruszyński

Segment modowy
Wartość sprzedaży Grupy Redan na rynku modowym w listopadzie wzrosła o 22% r/r i wyniosła 18 mln zł, a w październiku było to 23,3 mln zł (wzrost o 13%). Narastająco po jedenastu miesiącach skonsolidowane obroty tego segmentu sięgają 185,9 mln zł, co oznacza poprawę
o 15%. Szacunkowa wielkość marży handlowej po 11 miesiącach br. wyniosła 48%, co oznacza poziom niższy od roku poprzedniego o 5 p.p.
W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec listopada funkcjonowało 225 sklepów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni 35,9 tys. m2, co oznacza wzrost powierzchni handlowej o 14% r/r.

„Likwidacja nierentownych kanałów dystrybucji oraz optymalizacja zarządzania towarem zwłaszcza w aspekcie dużego zamówienia jesienno – zimowego 2012 stanowią determinanty działań w części modowej” – dodaje Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Redan S.A.

Leave a Reply

QR Code Business Card statystyki odwiedzin stron internetowych